webForumDet fria alternativet

Bildbank

Program & appar

5 svar · 330 visningar · startad av [AMD]Zmaster

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg
Frågan#1

Hej hej !

Tar mycket bilder nu på hockey. Ganska ofta, så vill sätta upp en bildbank och helst ett bra och välutvecklat system. Ska fungera så att jag kan ladda upp, antingen via ftp eller webben, å sen se de.
Ska gå att lägga in i olika mappar (en för varje match) men också skriva in nyckelord för bilderna så man kan söka efter bilder sen.

Alltså då ett system som jag kan ladda ner/köpa och sen installera på min webbserver...

Nån som känner till något?

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Kolla på http://gallery.menalto.com/

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

Nu vet jag inte vilket programmeringsspråk du hade tänkt dig, men Hotscripts har ju alltid mycket intressant.

Själv kan jag rekommendera 4images som är väldigt avancerat och välutvecklat.

Jag vet inte hur man får hemsidan i sig till engelska, men applikationen finns på engelska iaf ;)

SimOnline skrev:

Nu vet jag inte vilket programmeringsspråk du hade tänkt dig, men Hotscripts har ju alltid mycket intressant.

Själv kan jag rekommendera 4images som är väldigt avancerat och välutvecklat.

Jag vet inte hur man får hemsidan i sig till engelska, men applikationen finns på engelska iaf ;)

Jag testade installera men gick sådär, förstår det som att man inte kan tanka upp via ftp och bilderna är för tunga för att tankas upp via webben tyvärr.

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg

'[AMD skrev:

Zmaster']Jag testade installera men gick sådär, förstår det som att man inte kan tanka upp via ftp och bilderna är för tunga för att tankas upp via webben tyvärr.

Hur stora bilder ska du ha egentligen? :P

red/ Läste detta på deras Features-lista:

Upload der Dateien browserbasiert über den Administrationsbereich oder per FTP

Och med den lilla tyska jag kan så tror jag nog att det ska gå :)

red2/ http://www.4homepages.de/forum/index.php?topic=3080.0

Tack, lyckades men inte helt nöjd. För mycket krimskrams och det är ju till för att visa upp bilderna, det är inte min mening. Ska ha det som ett slutet arkiv där jag visserligen ska kunna ge folk åtkomst men inte allmänheten.

Hade velat ha så jag kan ladda upp bilderna till en mapp, sen kommer de in och så ska jag kunna i efterhand skriva in sökord så att det går att söka bland bilderna förrutom att då bläddra i mapparna som jag skapar.

Några fler tips?

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)