webForumDet fria alternativet

Marknadsundersökning <- Läs

Marknadsföring

12 svar · 570 visningar · startad av DeadC

Medlem sedan okt. 200431 inlägg
Frågan#1

Vi undrar om det finns något intresse för en tjänst som erbjuder för 25kr/mån att man får skicka hur många sms du vill genom vår hemsida där alla sms loggas så du kan gå tillbacka och se vad du skrev, du kan lägga in alla dina vänner i en telefonbok.

Nu finns det dem som tänker att vi kommer förlora pengar på detta eftersm det inte går att skicka sms gratis och att vi erbjuder att skicka hur många sms du vill. Vi går inte in på hur vi löser detta men vi har en lösning. Det ända problemet är att det blir inte ditt mobil nr som avsändare utan vårat mobil nr. Däremot om du vill skicka meddelandet "hej, vad gör du?" till din kompis så får hon ett sms som det står så här i "SMS från 07xxxxxxx: hej, vad gör du?" eller om du valt vår andra variant så står det "hej, vad gör du? SMS från 07xxxxxxx".

Tyvärr har vi ej hittat en lösning för att kunna erbjuda hur många sms som helst för ett standard pris och att det skrivs som avsändare från ditt mobil nr.

Se detta som en marknadsundersökning, vi vill se om det finns intresse för detta, just för att du inte kan få ditt egna mobil nr som avsändare.

Vi har tänkt att om någon svarar och då skickar sms till vårt mobil nr får dem automatiskt ett sms som svar att dem inte kan skicka sms till denna adress eller någe sånt, vi har inte riktigt bestämt oss för exakt vad det ska stå osv.

Vi kan dessutom om det finns intresse göra så att man kan svara till vårt mobil nr och att man skriver först i smset ditt mobil nr eller idnr och då får du fram det i en slags inkorg.

Nog med skrivandet nu vill vi höra vad ni tycker och om ni kan tänka er betala 25kr/mån för en sådan här tjänst?

Vi = jag och en kompis

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Och detta har med "Kolla min hemsida!" hurdå?

Eftersom denna tråd snart flyttas så svarar jag dessutom på frågan - nej, jag betalar enbart för dom SMS jag skickar från min mobil, att använda SMS-tjänster via Internet är bara krångligt ur svarssynpunkt.

Sharkie skrev:

Och detta har med "Kolla min hemsida!" hurdå?QUOTE]

Jag hittade inget annat forum som passade in till detta...

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

DeadC skrev:

Nog med skrivandet nu vill vi höra vad ni tycker och om ni kan tänka er betala 25kr/mån för en sådan här tjänst?

Nej.

Medlem sedan okt. 20031 000 inlägg

Tips: "Internet & Webbtjänster"

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Tråden flyttas från Kolla min hemsida! till Internet & Webbtjänster.

Poffe, Moderator

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

skickar så lite SMS endå så för mig skulle det inte vara lönsamt.
Det är ju trors allt rätt billigt att skicka SMS med mobilen.

Vår ide är ju mest för dem som smsar flera sms om dagen och det är ju antagligen mest barn och ungdomar mellan 10-18 år som gör det. men finns dem som är äldre ä 18 år som smsar en del också så..

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Betalar man redan 65öre/sms så känns det som om det är lågt nog redan vare sig man skickar 1 eller 35.

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Frågan är väl framförallt om man för privatbruk sitter och smsar från datorn speciellt mycket - jag gör det i alla fall inte.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

DeadC skrev:

Absolut inte.

Medlem sedan apr. 2002830 inlägg

Jag skulle personligen nog inte använda mig av det, men det finns säkert många som skulle vara intresserade! Kul idé!

Problemet är kanske att hålla hög leveranssäkerhet, folk vill ju vara 100% säkra på att SMS går fram som skickas, jag har flertalet gånger varit med om att www-sms tjänster inte riktigt fungerar så tillförlitligt som man hade önskat.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

DeadC skrev:

Nej!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)