Har tyvärr inte testat. Har dock hört talas om att vissa tjänster använder dålig "kvalité" på sina SMS och att de ofta försvinner på vägen, om c4sms hör till dem vet jag inte. Dock tycker jag det verkar lite dyrt med 0,48 kr som billigast(0,72kr för telianummer).
Om någon har fler tips mottages de gärna. Framförallt på tjänster där man själv får välja vilken text det ska stå som avsändare.
Priset spelar inte sa stor roll. Under 2 kr per sms skulle vara fint.
Jag vill ha mitt nummer som avsandare.
Och viktigt ar att det finns nagon form av adressbok man snabbt kan anvanda sa man inte masta skriva in nummer for hand.
Och viktigt ar att det finns nagon form av adressbok man snabbt kan anvanda sa man inte masta skriva in nummer for hand.
Kan koppla in tjänsten på ditt webbhotellkonto, kostnaden är 1:- +moms per sms, ditt mobilnummer, alternativt valfri text blir som avsändare (vid text går det ej att besvara), ingen reklam i sms;et. Installationskostnaden är 50:-
I övrigt kan jag inflika med att valfri text, eller möjligheten att sätta vilket aväsndarnummer man vill är lite känsligt då det är enkelt att fejka avsändaren.
Detta hålls därav på mycket strikt nivå och ges sällan ut, de få gånger det tillåts så handlar det ofta om väldigt avancerade avtal mellan leverantör och kund.
http://www.smstjanst.se/login.php
Här finns det både telefonbok och möjlighet att skicka med vilken avsändare du vill.
Kostar 0.34 öre SMS om jag inte misstar mig.
http://www.smstjanst.se/login.php
Här finns det både telefonbok och möjlighet att skicka med vilken avsändare du vill.
Kostar 0.34 öre SMS om jag inte misstar mig.
:o WOW, 0,34 öre per SMS, jag beställer det med en gång ;) Misstänker dock att du skrivit fel, och hemsidan i övrig inger inte så mycket förtroende.
Okkido skrev:
Om inte priset är av stor betydelse kan du ju använda Ballou SMS det kostar 64 öre + moms, sedan kan du ge resterande 1,12 kr till mig ;) Har för mig man kan välja text som avsändare, då borde man också kunna ha sitt eget telefonnummer.
Om någon känner till någon som erbjuder sms med "hög" kvalité för under 50 öre (exkl. moms) så får ni gärna säga till :) Kan tänka mig att köpa stora volymer för att få ner priset(inte enorma dock)
:o WOW, 0,34 öre per SMS, jag beställer det med en gång ;) Misstänker dock att du skrivit fel, och hemsidan i övrig inger inte så mycket förtroende.
Om inte priset är av stor betydelse kan du ju använda Ballou SMS det kostar 64 öre + moms, sedan kan du ge resterande 1,12 kr till mig ;) Har för mig man kan välja text som avsändare, då borde man också kunna ha sitt eget telefonnummer.
Om någon känner till någon som erbjuder sms med "hög" kvalité för under 50 öre (exkl. moms) så får ni gärna säga till :) Kan tänka mig att köpa stora volymer för att få ner priset(inte enorma dock)
Till.. 49 öre per sms, dock krävs det att du skickar minst 2000 per månad :P
Nu snackar vi "premium" sms, d.v.s. sms som har nåbarhetsgaranti, vilket är skillnad jämfört med andra sms-tjänster som inte garanterar nåt :P
Till.. 49 öre per sms, dock krävs det att du skickar minst 2000 per månad :P
Nu snackar vi "premium" sms, d.v.s. sms som har nåbarhetsgaranti, vilket är skillnad jämfört med andra sms-tjänster som inte garanterar nåt :P
Är det din tjänst du menar? Kan man använda sig av den utan att ha ett webbhotellskonto?
mozilla:
Jag får be om ursäkt, menade såklart 0,34 kr ;)
Jag kan bara rekommendera smstjanst somsagt, har själv skickat 6000 sms därigenom och har aldrig fått några klagomål på att något SMS inte kommit fram.
Fungerar även bättre att dom flesta andra tjänster jag provat , såsom Cellsynt & 42it.se.
251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e