webForumDet fria alternativet

Namecheap

Webbhotell & domäner

10 svar · 864 visningar · startad av henke99

Medlem sedan jan. 2004103 inlägg
Frågan#1

Är det bara jag som inte kan betala med visakort hos namecheap? Jag har testat med två olika kort men det accepteras inte. Jag har inte haft några problem innan.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Har du föreningssparbanken? Har du isf provat med e-kortet

https://ekort.foreningssparbanken.se/

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Funkar fint med både VISA och Mastercard härifrån.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Kolla kontot så att inte pengarna har dragits ändå!

För något år sedan när jag skulle förlänga en domän så fick jag felmeddelande dom 2 första gångerna men tredje gången gick det. När jag seda kontrollerade konto utdraget så var det ändå dragit kostnaden 3 gånger, jag klagade hos namecheap och visade deras kvitton och dom frågade om jag ville ha pengarna tillbaka eller förlänga domänen i ytterligare 2 år.

Jerpa skrev:

Har du föreningssparbanken? Har du isf provat med e-kortet

https://ekort.foreningssparbanken.se/

Hur fungerar det med e-kortet? Klickar jag på länken så kommer det en inloggningsruta.

Och nej, pengarna har inte dragits, det kommer bara upp att kortet inte accepteras.

Eftersom jag har företagskonto så verkar jag inte ha valet e-kort :(

Medlem sedan dec. 2002175 inlägg

Jag sitter med samma problem och har nu låst mitt konto två gånger :l

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Fungerade perfekt för mig för någon vecka sen.

Medlem sedan dec. 2002175 inlägg

Det gjorde det för mig också, men plötsligt ville Namecheap inte acceptera mitt kort. I vilket fall så löste jag det nu genom att betala genom Paypal, som också accepterar kort, och där var det inga problem.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

henke99 skrev:

Hur fungerar det med e-kortet? Klickar jag på länken så kommer det en inloggningsruta.

Och nej, pengarna har inte dragits, det kommer bara upp att kortet inte accepteras.

Du kan ju logga in på banken utan att använda dosan för att tex kolla upp hur mycket pengar du har kvar mm.
Den koden som du då loggar in med, som du har som personligkod, använder du tillsammans med ditt personnummer då den lilla rutan kommer upp.

Skriv in hur mycket pengar som kortet ska innehålla, bara att ta den summan du ska betala, och sen generera eller vad det står.

Du får då en 4x4 lång sifferkombination precis som ett vanligt kort samt vilken måad & år som det går ut, även CVV2.

Så du fyller i dessa uppgifter på sidan och pengarna dras från ditt konto. De kan inte ta mer då det inte finns mer pengar på "kortet". (y)

r/ några få ändringar

Medlem sedan maj 200027 inlägg

henke99 skrev:

Är det bara jag som inte kan betala med visakort hos namecheap? Jag har testat med två olika kort men det accepteras inte. Jag har inte haft några problem innan.

Jo tack, har haft helt sjuka problem med detta i veckan, lyckades få mitt privata konto på namecheap att bli låst två gånger. Efter ett antal (från början lugna, mot slutet sura) mail så verkar de slutligen fixat problemet och nu går det bra att betala med visa igen!

//Johan

283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
157 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)