webForumDet fria alternativet

Bildarkiv med "fri trafik"

Webbhotell & domäner

4 svar · 628 visningar · startad av zlakker

Medlem sedan apr. 2001227 inlägg
Frågan#1

Normalt använder jag loopia till mina hemsidor men nu ska jag göra ett bildarkiv med bilder från fester och resor mm.
Jag kommer troligtvis använda mig av Cliche. Jag vet att man får vad man betalar för men det jag var ute efter är mycket utrymme, billigt och asp/access. Sedan om den ligger nere och supporten är kass spelar inte så stor roll.
Men det som jag undrar över är tex att de skriver fri trafik.
Vad är egentligen meningen med att man får 2 gb utrymme om man knappt får använda det till något.
Det är ju ganska svårt att fylla det utrymmet med rena text-htmlsidor. Även om man inte lägger ut filerna för nedladdning så kan man tydligen bli bortplockad om man har stora filer(läst på forumet).

Iaf så undrar jag vad de kan tänkas säga om att man lägger ut en massa bilder som folk kommer titta på. Varje gång någon tittar på en bild på är det ju egentligen samma sak som att ladda ner den, eller?

Skickade till deras support och frågade och först sa de att det var helt ok. Men i andra frågan när jag råkade få med ordet "ladda ner" så var svaret att det inte var ok.

Jag kan givetvis chansa men tänkte bara höra lite vad folk har för erfarenhet av bildarkiv.

Tack tack

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

De flesta struntar fullkomligt i om det är html-filer, bilder eller andra typer av filer, sålänge du genererar trafik brukar dom sura till.
vanligen kommer dom med nåt idiotiskt som "din sida tar för mycket prestanda" när det egentligen är trafiken du är lite för frekvent användare av.

Ska du upp med ett galleri, se till att köpa ett webbpaket, oavsett vart, bara du får specat vad för trafik som ingår och hur mycket.

Medlem sedan apr. 2001227 inlägg

Tack för infon. Har du något du kan rekommendera?

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

zlakker skrev:

Tack för infon. Har du något du kan rekommendera?

Då jag själv äger ett webbhotell har jag lite svårt att rekommendera något relevant ;)

Men de vanliga som bör anses som stabila är väl Loopia, aleborg, sajthotellet, webbhosting.nu med flera.

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Jag kör mitt bildarkiv hos http://123.shellkonto.nu/ nu har jag aldrig varit i närheten av gränsen 5 gb trafik så för mig är det ett bra alternativ.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)