webForumDet fria alternativet

riksdagen.se

Webbutveckling

3 svar · 489 visningar · startad av hltm

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg
Frågan#1

Var ute efter lite info och såg att riksdagens hemsida fått sig en ordentlig ansiktslyftning sedan jag såg den sist - till det bättre utan tvekan om än med en del saker att kommentera (http://www.riksdagen.se/)
Däremot blev jag lite gramse när jag såg "Spela Rixdax" - är det till sånt bajs våra skattepengar skall gå? Jag gratulerar den byrå som fick uppdraget, jag skulle vilja se en title-tagg på den sidan som sade "Den här kul grejen som vi lyckats sälja in har kostat er skattebetalare xxx xxx kronor". Brukar inte bli upprörd över sånt men det här stör mig - nåja jag är väl överkänslig, imorgon får jag väl börja o skriva lappar i tvättstugan istället :e

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag tycker det är kanon att det läggs lite pengar på det där spelet. Det är ett bra sätt att utbilda folk i hur riksdagen fungerar.

Har just spelat igenom det och det känns lärorikt men endå lite roligt. ;)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag är lite misstänksam mot poängberäkningen i detta spel. I början där man får svara på fem frågor för att få ett riksdags-idkort, svarar jag alla rätt, och får följdaktligen 500 poäng. Likväl hävdas det att några har fått 700 poäng! Var kom dessa poäng från? Det verkar ju inte som att man kan välja fler än ett alternativ på någon av dessa frågor.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag instämmer med greyhound. Det är ett utmärkt sätt att "lättutbilda" folk i riksdagens arbete. :)

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)