webForumDet fria alternativet

Domaininfo.com

Webbhotell & domäner

3 svar · 986 visningar · startad av meza

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag blev ganska förvånad när jag var inne på domaininfo.com där tar det alltså för en tvåårs period för en "com" adress 467 kr+ moms, Loopia t.ex tar 29 kr för ett år + moms. Alltså det är rejält mycket dyrare att registrera genom dem.

Men nu till min fråga, vad är det som gör att det säkert finns någon som väljer domaininfo före Loopia etc? När man får betala så betydligt mycket mer. Är det någonting de erbjuder som är sensationellt, eller vad kan det bero på?

Jag blir lite nyfiken när det kan skilja så mycket. Så jag vore tacksam för svar.

Mvh

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

meza skrev:

Loopia t.ex tar 29 kr för ett år + moms

gäller det alla år eller bara första året?

ang. domaininfo så är de enligt min mening mer till för återförsäljare än för enskilda domänägare.
man kan t.ex. lista alla domäner man registrerat, se och ändra kundinfo på dem, flytta och peka om dem osv.
man kan också välja vem som ska få fakturan, kunden eller sig själv, då har man möjlighet att lägga på en liten procent på kostnaden! :)
sedan får man även olika rabatter beroende på hur många domäner du registrerar per månad.

Medlem sedan dec. 2004450 inlägg

Du hade rätt 29 kronor, gällde tydligen bara det första året sedan kostar det 49 kronor, men ändå.

Oki, men jag tror att du kan ändra info genom nya Loopia DNS också om jag fattat det rätt..

Tack för ditt svar :)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Domaininfo verkar dock ha tappat avsevärt i kompetens de senaste åren. Det verkar vara nybörjare som svarar i telefon där.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)