webForumDet fria alternativet

Slumpa

ASP

11 svar · 3 122 visningar · startad av summerland

Medlem sedan juli 20056 inlägg
Frågan#1

Hej.
Skulle gärna få tag på ASP scripten till slumpa medlemmar , slumpa tjej , slumpa kille , slumpa vip och slumpa online.
Behöver man också lägga in dom i sql- databasen med ?
Är det någon som kan hjälpa mig med det ?
Tack på förhand

Mvh
Mattias/summerland

Medlem sedan dec. 200012 464 inlägg

Flyttas från Script - ASP

Hmmmmmmmm

Vad mennar du ?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

I forumet "Script - ASP" postar man sina egna script så andra kan ta del av dem. Detta forum passar bra för generella förfrågningar om färdiga script man kan få tag på, och ASP-forumet används då du vill ha hjälp med din egen kod.

Din tråd flyttades alltså till "Internet och webbtjänster", då det är ett mer passande forum.

tack

Okej. Jag är ju ny här så det var inte lätt för mig men tack för hjälpen. Nu vet jag hur det fungerar.

Mvh
Mattias/summerland

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Nej, det är inte alltid lätt, och självklart har man rätt att göra fel! :)

Välkommen till webForum!

Mvh

Tackar. Självklart kan man det

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

vill du veta var man laddar ner det eller vill du att någon ska koda det åt dig.
om sista alternativet vad betalar du Det är den ständigt återkommande frågan.

Sen menar du som dom flesta har slumoa fram 5 senaste online eller typ 5 slumpade som är online och visa dom i ramljuset.
eller har jag míssförstått det hela.

Hej
Japp var man kan ladda ner det men det går även bra om du gör det till mig. Pris är jag väldigt dålig på men ca 250kr för alla dom 5. Det är en community som jag äger och är väldigt ny på det så exakt vad du mennar vet jag inte men jag tror nog att du vet hur jag ska ha det.

Mvh
Mattias/summerland

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

har du kodat communityt själv kan du använda denna kod för att ta fram slumpade från databasen.
sen får du modifiera och öppna från databasen själv bygga in dom i tabeller etc.

select top 5 id,namn from tabellen order by rnd(id)
Medlem sedan okt. 2004104 inlägg

PsyDonia skrev:

har du kodat communityt själv kan du använda denna kod för att ta fram slumpade från databasen.
sen får du modifiera och öppna från databasen själv bygga in dom i tabeller etc.

select top 5 id,namn from tabellen order by rnd(id)

Han har köpt av Gruvsjo.se :)

Har redan fixat det så tack så mycket. Japp det är Åsa Gruvsjö som har byggt sidan.

Mvh
Mattias/summerland

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)