webForumDet fria alternativet

Webbhotell med domän - hjälp

Webbhotell & domäner

41 svar · 1 392 visningar · startad av 8Bitar · sida 2 av 3

Frågan, av 8Bitar

Jag letar efter ett billigt och bra webbhotell som erbjuder gratis domän och som har månadsbetalning! Jag har inte speciellt stor erfarenhet av webbhotell och listor som finns på cint.se litar jag inte ett dugg på. Vad jag behöver: Gratis domän (.com räcker) Månadsbetalning Min. 300MB utrymme Min. 8GB/mån i bandbredd PHP 5 databaser Min. 5 Pop3 Snabbt, bra och stabilt Billigt (1-75:-/ må

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200556 inlägg

Tengblad skrev:

Var för sjutton glad för att du får några förslag alls.

Dina förslag klarar jag mig utan då jag inte har frågat efter det som du tipsar om.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

men asså .... Nä ger upp ingen mening

Medlem sedan mars 200399 inlägg

Fortfarande inte det du frågade efter, men jag vet att https://www.gate9.se har kvartalsbetalning. Betalningshanteringen slukar ganska stor del av de små beloppen som månadsbetalningen innebär, varför de flesta webbhotell inte erbjuder detta.
För övrigt så vill du att domänen ska ingå, och det kan jag absolut inte rekommendera om du vill ha möjlighet att byta webbhotell snabbt om du är missnöjd. Det kan krångla om webbhotellet har kontrollen av domänen, även om det står i avtalet att du äger den. Köp och administrera själva (https://www.godaddy.com eller https://www.namecheap.com) så blir det billigast och säkrast.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

spejsklark skrev:

Fortfarande inte det du frågade efter, men jag vet att https://www.gate9.se har kvartalsbetalning. Betalningshanteringen slukar ganska stor del av de små beloppen som månadsbetalningen innebär, varför de flesta webbhotell inte erbjuder detta.
För övrigt så vill du att domänen ska ingå, och det kan jag absolut inte rekommendera om du vill ha möjlighet att byta webbhotell snabbt om du är missnöjd. Det kan krångla om webbhotellet har kontrollen av domänen, även om det står i avtalet att du äger den. Köp och administrera själva (https://www.godaddy.com eller https://www.namecheap.com) så blir det billigast och säkrast.

Ouch nu får du snart skäll :L

Medlem sedan juni 2000166 inlägg

Här kanske

https://www.jx.se

24kr/mån.

Specifikation

100 MB lagringsutrymme 10st e-postkonton (10mb/st)
10 GB trafik per månad Spam och virusskydd på e-post
ASP / ASP.Net 5st MySQL-databaser
PHP / CGI / Perl 50MB utrymme för MySQL
Kontrollpanel Stöd för Frontpage
Statistik Webbmail
Daglig backup Fri support
Plats för 10st domännamn .
Windows & Linux plattform .
Fri support alla dagar .

Avtalstid
Avtalet löper månadsvis, dock minst tre (3) månader per avtalsperiod och maximalt tolv (12) månader.

Domän kör du via typ namecheap osv som övriga redan skrivit om.

https://www.cliche.se
Vet inget om det, kanske någon annan gör.

Jag är bara intresserad av at betala /mån. Har nu också ökat kraven på webbhotellet (utrymmet 300MB och 8GB i trafik)...

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

8Bitar: Hittills ingen som känner till nåt sånt webbhotell vilket kan betyda.. ..att det inte finns nåt sånt webbhotell. Men ok, vi ska vara tysta och inte tipsa dig om några alternativ, eftersom du är så hård på dina krav. Förlåt, å wFs medlemmars vägnar, att de försökte vara hjälpsamma. ;)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Problemet är att du vill att webbhotell ska erbjuda dig 300 MB utrymme för mindre än 100 kr/mån med debitering månadsvis. Det kostar förmodligen 50-100 kr att skicka en faktura, därför erbjuder i princip inga webbhotell månadsbetalning. Om domännamnet ska ingå, vad händer då om du inte vill ha kvar webbhotellet efter två månader?

Domännamn kan bara registreras årsvis, ska webbhotellet bjuda dig på domännamnet efter en månad eller hur har du tänkt?

jonnyz skrev:

Problemet är att du vill att webbhotell ska erbjuda dig 300 MB utrymme för mindre än 100 kr/mån med debitering månadsvis. Det kostar förmodligen 50-100 kr att skicka en faktura, därför erbjuder i princip inga webbhotell månadsbetalning. Om domännamnet ska ingå, vad händer då om du inte vill ha kvar webbhotellet efter två månader?

Domännamn kan bara registreras årsvis, ska webbhotellet bjuda dig på domännamnet efter en månad eller hur har du tänkt?

Vad vill du med din frågesällning? Ditt webbhotell vänder jag mig inte till om du tror det efter allt som man har läst om det. Ett seriöst webbhotell skickar fakturan via mail och det kostar 0:-

Man ser bara hur seriöst ditt webbhotell är när du skriver "Det kostar förmodligen 50-100 kr att skicka en faktura" - vet du inte vad en faktura kostar att skicka?

Sedan brukar seriösa webbhotell ha erbjudande ibland - bla, 30, 50, eller 60% rabatt, en gratis domän som ingår eller annat trevligt.

8Bitar skrev:

jonnyz skrev:

Vad vill du med din frågesällning? Ditt webbhotell vänder jag mig inte till om du tror det efter allt som man har läst om det. Ett seriöst webbhotell skickar fakturan via mail och det kostar 0:-

Man ser bara hur seriöst ditt webbhotell är när du skriver "Det kostar förmodligen 50-100 kr att skicka en faktura" - vet du inte vad en faktura kostar att skicka?

Sedan brukar seriösa webbhotell ha erbjudande ibland - bla, 30, 50, eller 60% rabatt, en gratis domän som ingår eller annat trevligt.

Det handlar om arbetskraft också, det ska bokföras osv.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Antingen får 8Bitar skärpa sig och bättra på tonen lite, eller så stänger jag tråden.
Detta med hänvisning till wF's §4.

Josef, Moderator

Medlem sedan jan. 2001716 inlägg

Tror nog det snart börjar bli ont om folk som vill hjälpa till i denna tråd. :l

Josef skrev:

Antingen får 8Bitar skärpa sig och bättra på tonen lite, eller så stänger jag tråden.

Josef, Moderator

Stäng du tråden om det känns bättre - dock bryter du mot reglerna då jag inte har brytit mot några regler.

" Svordomar och grovt språk undanbedes. Likaså inlägg som medvetet stör seriösa diskussioner och/eller inlägg som avsiktligen inte besvarar frågan (Café webForum undantaget). Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.
Åtgärd: Ovan nämnda resulterar troligen i ett påpekande från Moderator/Forumledare. Vissa fall kommer att redigeras helt eller delvis."

Jag har inte använt:
Svordomar
Grovt språk
Jag stör inte diskusionen/inlägg, dock gör dom andra det som rek webhotell som inte har det jag frågar efter - häng på dom istället för mig.
Jag är inte kamratlig då ingen här är min vän - det kan ingen regel ändra på.

Som jag skrev ovan - stäng tråden om det känns bättre.

Medlem sedan mars 200399 inlägg

Re: >>>Webbhotell + domän + månadsbetalning<<<

8Bitar skrev:

Jag har inte speciellt stor erfarenhet av webbhotell ...

Det var värst vad fort du lärt dig ...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag är inte kamratlig då ingen här är min vän - det kan ingen regel ändra på.

Klockren inställning! Lycka till med att få hjälp då.

8Bitar skrev:

Josef skrev:

Josef, Moderator

Stäng du tråden om det känns bättre - dock bryter du mot reglerna då jag inte har brytit mot några regler.

Du vill ju inte ha hjälp, du tänker inte hålla en kamratlig ton och du tror dig kunna reglerna bättre än moderatorn efter 5 dagar som medlem så berätta gärna meningen med att låta tråden vara öppen.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Även om 8bitar inte är så vänskaplig så har han väldigt tidigt deklarerat att han bara vill veta om webbhotell som har månadsbetalning. Lite vänskapligare ton tycker jag man ska ha, men han har samtidigt sagt sina krav mer än en gång.

Låt oss droppa detta nu. Känner man inte till något hotell som stämmer enligt 8bitars kravspec så svarar man inte :)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

8Bitar skrev:

jonnyz skrev:

Med min frågeställning försöker jag förstår hur du tänker SAMT POÄNGTERA att det kan finnas anledningar till att du inte kan hitta det du söker.

Ursäkta, men jag har lite svårt att se något oseriöst i att inte veta vilka kostnader KONKURRENTERNA har för sin fakturering. Om fakturan skickas per e-post sparar man in en aning på papper, kuvert och porto. Däremot kvarstår den stora kostnaden - arbetet med att ta fram fakturan oavsett hur den skickas.

Oavsett om domännamnet ingår i kontot eller inte så har jag aldrig stött på någon toppdomän som tillåter domänregistreringar på perioder mindre än 12 månader. Därav är jag nyfiken på hur du anser att det ska hanteras. Om du betalar för webbkonto i en månad och sedan säger upp ditt konto, då är det 11 månader kvar av domännamnet. Anser du då att det är du eller webbhotellet som har rätt till domännamnet?

jonnyz skrev:

Med min frågeställning försöker jag förstår hur du tänker SAMT POÄNGTERA att det kan finnas anledningar till att du inte kan hitta det du söker.

Ursäkta, men jag har lite svårt att se något oseriöst i att inte veta vilka kostnader KONKURRENTERNA har för sin fakturering. Om fakturan skickas per e-post sparar man in en aning på papper, kuvert och porto. Däremot kvarstår den stora kostnaden - arbetet med att ta fram fakturan oavsett hur den skickas.

Oavsett om domännamnet ingår i kontot eller inte så har jag aldrig stött på någon toppdomän som tillåter domänregistreringar på perioder mindre än 12 månader. Därav är jag nyfiken på hur du anser att det ska hanteras. Om du betalar för webbkonto i en månad och sedan säger upp ditt konto, då är det 11 månader kvar av domännamnet. Anser du då att det är du eller webbhotellet som har rätt till domännamnet?

Jag tänker fortfarande inte bli kund hos dig. Sedan tillför du inte tråden något då du skriver om annat som inte hör hit. Svara på det jag frågar om eller låt bli, tack (se jag kan vara snäll)!

legis skrev:

Även om 8bitar inte är så vänskaplig så har han väldigt tidigt deklarerat att han bara vill veta om webbhotell som har månadsbetalning. Lite vänskapligare ton tycker jag man ska ha, men han har samtidigt sagt sina krav mer än en gång.

Låt oss droppa detta nu. Känner man inte till något hotell som stämmer enligt 8bitars kravspec så svarar man inte :)

TACK! Jag hade inget otrevligt i mitt sätt att skriva fram tills folk började skriva om kvartal och årsbetalningar när jag frågade efter månadsbetalning. Klart man blir lite sne när folk inte läser det man skriver (gör dom det så skiter dom i vad man frågar efter verkar det som)...

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)