A azah Medlem sedan dec. 2004 36 inlägg Frågan 27 juni 2005 19:00 #1 detta kanske är en dum fråga, jag vet inte...
men vad jag undrar är om det går att peka en ny domän till en subdomän?
om jag tex äger domänen xxx.com , och har tillhörande subdomän yyy.xxx.com , kan jag då skaffa en ny domän som pekas till yyy.xxx.com ?
fungerar det på samma sätt om man vill peka till xxx.com/yyy ?
Det borde väl gå lätt med mod_rewrite, om du använder dig av Apache som webbserver d.v.s.
A azah Medlem sedan dec. 2004 36 inlägg tyvärr säger det mig inte så mycket. Men det låter som om jag behöver ha sidan liggandes på egen server då? eller har jag missuppfattat helt?
J jonnyz Medlem sedan okt. 2004 502 inlägg Ja, det går utmärkt. Det bör räcka med en dns-inställning i ditt fall, förutsatt att servern också är inställd på att ta emot det så.
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg Jag håller på med ungefär detsamma och det ser nog ut att fungera, bara man skriver rätt till NIC.se
J jonnyz Medlem sedan okt. 2004 502 inlägg Hur kom Nic SE AB in i bilden?
A azah Medlem sedan dec. 2004 36 inlägg okej, men det låter som om det inte skall vara några större problem då i allafall.
det handlar i mitt fall om en .net- adress hos loopia. Så Nic kommer nog inte vara inblandade...
Under "Make your site Class B" kan du läsa mer om mod_rewrite. Men som sagt, kolla upp om det är en Apache-server - det borde stå i deras FAQ eller bland deras erbjudanden.
A azah Medlem sedan dec. 2004 36 inlägg Har snackat med mitt webhotell nu, och de var villiga att hjälpa mig med pekningen, så det löser sig nog. Tack för att ni tog er tid.