Måste dom ligga i malmö annars så vad jag hört
http://www.crystone.se/
dom ska vara bra.
Dom har bra riser på Dede och ännu bättre priser på colo.
dom ligger i sthlm ch norrköping.
Hade ingen aning om det här stället kul att man stötte på det när man letade länkar aktivt också tillskillnad från de flesta svenska sidor.
Men iaf
Hej
Lite funderingar kring att skaffa en dedikerad server. Har ett antal webbprojekt på gång och igång som kräver sin plats. Snart 20 st och ännu fler domännamn. Blir klyddigt med en massa konton.
Är det någon här som använder någon svensk leverantör för detta helst i södra sverige allra helst skåne malmö? Eller om ni vet ifall det finns en server hall här som man kan hyra in sig i.
Har varit i kontakt med space2u, har skickat lite frågor till Loopia. Ballou har orimligt höga kostnader så de har jag strukit. Levonline går inte för de kör linux och jag kör med .Net (finns ju mono iofs) eller co-location paketet men jag tycker det är för begränsat.
Hmm kom precis på att jag glömt fråga om databasserver hosting det har jag också behov av. Sen har man behov av en dator för lite cvs/subversion grejer. Mycket grejer man behöver ibland.
Jag har kollat på crystaltech.com dedicated hosting paket och det är ju jättebra, mycket lägre kostnad än de svenska. Har även haft att göra med de tidigare bra service och så, men avståndet är lite väl stort om man nu vill flytta servern.