webForumDet fria alternativet

Fardigt php-script liknande resedagboken

PHP

6 svar · 314 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Soker ett fardigt php-script liknande https://www.resedagboken.se. Dom flesta script jag hittar liknar mer vanliga community med massa funktioner jag inte behover och maste pilla en massa for att fa det som en reseblog eller vad man kan kalla det.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ska du bara använda den till dig själv eller ska du starta någon tjänst?

Tengblad skrev:

Tankte starta en gratistjanst liknande resedagboken. Jag (och manga andra) saknar manga funktioner dar och har skrivit det till dem men dom bryr sig inte sa jag tankte slanga upp en egen. Dock skulle jag vilja ha nagot att bygga vidare pa for att spara tid i stallet for att borja helt fran borjan.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Jag tror inte att du sparar tid på att använda något färdig script. För mig brukar det ta mer tid att sätta sig in i någon annans kod än att skriva egen, speciellt om du ska vidareutveckla den och lägga till nya funktioner. Risken för "fullösningar" är dessutom stor.

Å andra sidan tror jag inte att det existerar något gratis PHP-script som fungerar som resedagboken, så det blir nog till att koda själv ändå.

Tengblad skrev:

Hade du tips pa det ena eller andra eller du bara undrade?

Personligen tycker jag att det ar lattare att borja med fordig kod. Dom ar ofta kommenterade sa det ar ratt latt att satta sig in i dem samt att jag inte anvant php pa ett tag sa jag har glomt en del. Tror inte det finns nagon som funkar exakt som sidan men den bygger ju princip pa en vanlig blog dar man kan lagga upp bilder och ar for flera personer sa det borde finnas snarlika.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

xtreme skrev:

Tengblad skrev:

Hade du tips pa det ena eller andra eller du bara undrade?

Personligen tycker jag att det ar lattare att borja med fordig kod. Dom ar ofta kommenterade sa det ar ratt latt att satta sig in i dem samt att jag inte anvant php pa ett tag sa jag har glomt en del. Tror inte det finns nagon som funkar exakt som sidan men den bygger ju princip pa en vanlig blog dar man kan lagga upp bilder och ar for flera personer sa det borde finnas snarlika.

Nja tänkte mer på om du skulle ha till dig själv och att du nämnde blog.

Finns iof en del bloghosters om det skulle kunna passa http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Blog/index.html

Tengblad skrev:

Finns iof en del bloghosters om det skulle kunna passa http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Blog/index.html

Jo men den baminner ju om en blog for flera personer med mojlighet att ladda upp bilder. Har kollat pa hotscripts men som sagt 71 st script ar ju en del att ga igenom sa darfor tanke jag hora om nagon hort eller provat nagot som har foljande grundfunktioner

Mojlighet att logga in flera anvandare (som har vars en reseblog)
Kommentera inagg
Ladda upp bilder
Soka efter anvandare och inlagg
Textformatering i inlaggen hade ocksa varit en onskning.

Edit: sag att du skrev "BlogHoster", ska kolla det men dom ser ut att kosta kraftigt med pengar.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)