webForumDet fria alternativet

sticka ifrån design-it.se, till annat webhotell

Webbhotell & domäner

10 svar · 472 visningar · startad av G8

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg
Frågan#1

Hej hopp,

har använt mig av http://www.design-it.se/ i ett par år nu, funkat fin fint, tills nu. ODBC-drivrutinerna för MySQL knasar sig, de har testat att installera om den utan att det har funkat. blev lovad i torsdags eller fredags att de skulle flytta min sajt till en annan server, där MySQL funkade, ingenting har hänt. Har nu gått en vecka sedan jag meddelade dom om felet utan att de har kunnat lösa det.

Det går inte att ringa dom, varken fast telefon eller mobiler. Kommer bara till mobilsvar, eller så säger en röst att telefonen är blockad för inkommande samtal. Har vart så fram och tillbaka i en vecka nu. Verkar som om de gått under jorden. Skickade mail till dom i fredags, inte fått svar ännu :(

Jag har ju betalat för ett helår, men har nu tröttnat på deras ursäkter i en vecka, och funderar nu på att sticka till aleborg, loopia eller något annat seriöst webhotell.

Kan man kräva att få resterande pengar tillbaka från design-it, då de klart och tydligt inte avklarat deras åttagande (om de nu inte kursat eller liknande)?

Hur lång tid tar det att flytta allt och peka om domänen till det nya webhotellet, innan det fungerar?

Tacksam för svar

//G8

Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Tråkigt när saker och ting inte blir fixade...
Du bör också kunna få tillbaka dina utgifter, eftersom de inte levererat den tjänst du bett om, eller tillhandahållit den felfritt, sk "fel i vara".

En sak har du inte nämnt, var har du dns:en?
Ligger den hos dem också har du problem.

Om inte brukar man räkna med max 24h innan alla dns:er slagit om till nya servern.

Tiden det tar för dig att flytta och få rätt på allt ingår ej.

Tips:
Eftersom det inte fungerar nu, kan du ändra dns:en omedelbart; det blir ju inte sämre...

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Jag använder mig också av Design-IT. Även jag har funderat på att byta på sistone. Ingen support (tidigare var den riktigt bra) och dålig uptime.

Skickade iväg ett mail om att Lars skulle koppla över en domän. Han svarade att han skulle "göra det snart". En vecka senare skickar jag ett brev och frågar varför inget hänt. Han svarar att han ska "göra det snart". Inget har hänt än iaf.

samma erfarenhet här, ofta svar om att de ska göra det snart, eller inget svar alls.

DNS pekar för tillfället till deras nameserver, kan ju dock ändra det relativt enkelt själv. Tar väl ett litet tag att replikera, som du sa, men det får man väl räkna med...

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Ingen som bor i falun som kan glida förbi kontoret och kolla?

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

terLag skrev:

Ingen som bor i falun som kan glida förbi kontoret och kolla?

Bire, men han är vel i USA?

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Re: sticka ifrån design-it.se, hur göra?

G8 skrev:

Hej hopp,

har använt mig av http://www.design-it.se/ i ett par år nu, funkat fin fint, tills nu. ODBC-drivrutinerna för MySQL knasar sig, de har testat att installera om den utan att det har funkat. blev lovad i torsdags eller fredags att de skulle flytta min sajt till en annan server, där MySQL funkade, ingenting har hänt. Har nu gått en vecka sedan jag meddelade dom om felet utan att de har kunnat lösa det.

Det går inte att ringa dom, varken fast telefon eller mobiler. Kommer bara till mobilsvar, eller så säger en röst att telefonen är blockad för inkommande samtal. Har vart så fram och tillbaka i en vecka nu. Verkar som om de gått under jorden. Skickade mail till dom i fredags, inte fått svar ännu :(

Jag har ju betalat för ett helår, men har nu tröttnat på deras ursäkter i en vecka, och funderar nu på att sticka till aleborg, loopia eller något annat seriöst webhotell.

Kan man kräva att få resterande pengar tillbaka från design-it, då de klart och tydligt inte avklarat deras åttagande (om de nu inte kursat eller liknande)?

Hur lång tid tar det att flytta allt och peka om domänen till det nya webhotellet, innan det fungerar?

Tacksam för svar

//G8

Vore jag dig skulle jag omedelbart flytta min sida till ett annat webbhotell, t.ex. något av dom du själv nämner eller liknande.
Och sedan när flytten är klar omedelbart skicka ett mail samt ett brev per post där du utryckligen säger upp avtalet och kräver pengarna tillbaka för resterande period tillsammans med vad du anser är att dom brustit i sitt ansvar.
Kör gärna brevet som rekommenderat så får du svart på vitt att dom tagit emot det.

Har nu reggat ett konto hos aleborg, kommer skriva brev till design-it i dagarna

Tack för hjälpen

//G8

Hmm, får fortfarande inte kontakt med dom. Har skickat ett rekomenderat brev till dom, men hur kollar jag om de har hämtat ut det?

Vart kan jag vända mig för att få ut resterande pengar, och få övrig hjälp?

//G8

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Fler som är besvikna på dom.
http://66.102.9.104/search?q=cache:nK6DNr9yKmsJ:internetworld.idg.se/ArticlePages/200311/18/20031118113019_IW241/20031118113019_IW241.dbp.asp&hl=sv&lr=lang_sv

har du testat ringa VD på hem-telefonen?

https://www.yrkesregistret.se -> orgnr -> https://www.hitta.se -> VD's namn

eller
http://www.hyrserver.se/kontakt.asp

Efter att ha googlat dom namn som finns runt företaget så :birp.

Over and §e

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Med tanke på att de köper namnservertjänsten av oss går det bra att slänga iväg ett mail till oss vid dnsrelaterade problem.

Vad gäller krav på pengar, ställ dig i kö. Vi har ansökt om bf, förra internetleverantören också m fl. Två anmärkningar för obetalda skatter senast jag körde en företagsupplysning på dem, tyvärr.

Ett tips är att ringa journumret kvällstid - ibland får man svar.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)