webForumDet fria alternativet

Våga Vägra Idla!

Webbutveckling

51 svar · 1 511 visningar · startad av casca · sida 2 av 3

Frågan, av casca

Nu får det vara nog! Är du inte också trött på detta away-missbruk som har blivit till internetstandard de senaste åren? Varenda person med fast uppkoppling har börjat med eget system där "Away" eller "N/A" inte nödvändigtvis betyder att de är borta! Ibland ser man folk som är "away" hela dagarna. And don't get me started on IRC! Okej, jag är ingen perfekt människa heller. Jag har gjort det här

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 2004244 inlägg

casca skrev:

tompe skrev:

Jag är inloggad på MSN/ICQ dygnet runt (i princip) så att folk kan kontakta mig smidigt om det skulle vara något som inte är alltför brådskande. Jag stänger inte ner programmet om jag inte måste.. ;)

Samma här. Använder funktionen för att mina kontakter ska kunna kontakta mig ang. saker som inte är brådskande. =)

http://www.susning.nu/Epost :OO

--

Visst, jag förstår argumenten för att ständigt vara online. Men det tar inte lång tid innan det blir slentrian-away hela tiden, med resultatet att tillgängligheten faktiskt minskar. Man vet aldrig när folk är riktigt närvarande för att "chatta".. Rätt irriterande att upptäcka att folk inte automatiskt är där även om deras status är "Online". Vi har helt enkelt gått mot kvantitet istället för kvalité. För 5-10 år sedan, när majoriteten satt på modem, såg det annorlunda ut. Då kopplade man upp sig och anslöt sig till ICQ för att kommunicera. ;)

Våga Vägra Idla! :stud

Mjo, själv använder jag epost relativt ofta men en del av mina kontakter på msn använder nästan aldrig det. På så sätt blir det smidigare för dom att kontakta mig. Dessutom märker jag mycket snabbare om jag fått ett meddelande via msn än epost.

K@llen skrev:

Ja, usch och fy. Tänk om man på 2000-talet skulle vara okontaktbar en timme. Vad hemskt det skulle vara. :O

Själv loggar jag ut, stänger mobilen och drar ut jacket på telefonen ibland för att FÅ vara helt för mig själv.

Nja, inte så heller att jag har på datorn dygnet runt hela tiden men när jag har det är det bara av den anledningen att jag vill att allt ska vara igång när jag kommer hem. Speciellt när man har en datorn på bootar på 2min. =). Plus att det blir lättare att kontakta mig som jag sa tidigare. Men visst kan det vara skönt att stänga av allting. Blir ibland att jag sitter med msn avstängt vid datorn också ;)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Flest idlare i kanalen vinner!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ja, det här med vad folk heter och inte heter på MSN är skitjobbigt ibland. Herregud - hur f*n ska man veta vem (*kollar i kontaktlistan*) "försov mig igen..." är? Suck! Jag heter själv Martin S. och när det är nåt speciellt jag vill "tala om" så blir det Martin S.^det jag vill tala om. Ha ett namn på MSN och låt det vara synligt hela tiden! :p

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Flest idlare i kanalen vinner!

Jo, tack, jag vet.

"GL HF, IDLA I VOERAN JAETTE FINA KANAL #team-xxx's-kanal"

CS måste vara den största kanalspridningskällan...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

magnusfernstrom skrev:

Jag har ett apskaft på min MSN som heter skitlarviga namn hela tiden. Med massa specialtecken. :(

skitlarvigt namn
Och, ja, jag har testat MSN, och nätack, iCQ, 98b senast, vill "folk" mig något får dom lösa det på annat vis(besök kan fungera ;) )

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

casca, du är min hjälte.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Det är bara töntar som ändrar sin status om de sitter vid datorn. Det är "Inte vid datorn" efter tre minuter som gäller. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pace skrev:

Det största I-landsproblemet (nu när jag tänker efter) är MSN:s funktion att kunna döpa om sig.

Instämmer. Det är därför det är så skönt att slå av alla sådana auto-byte-av-nick-funktioner i Miranda och sonika köra statiska namn efter eget behag.

Dryden skrev:

Pace skrev:

Det största I-landsproblemet (nu när jag tänker efter) är MSN:s funktion att kunna döpa om sig.

Instämmer. Det är därför det är så skönt att slå av alla sådana auto-byte-av-nick-funktioner i Miranda och sonika köra statiska namn efter eget behag.

Verifieras! :)

Medlem sedan maj 2004451 inlägg

Miranda är finfint.

Däremot brukar jag terrorisera alla mina kontakter som jag vet inte använder Miranda med att byta namn (brukar i och för sig lägga till saker efter mitt vanliga namn).

frankof skrev:

magnusfernstrom skrev:

Jag har ett apskaft på min MSN som heter skitlarviga namn hela tiden. Med massa specialtecken. :(

skitlarvigt namn
Och, ja, jag har testat MSN, och nätack, iCQ, 98b senast, vill "folk" mig något får dom lösa det på annat vis(besök kan fungera ;) )

Japp, det där namnet var ABSOLUT inte modifierat för att visa min skillelitenivå, utan det där heter jag hela tiden serru.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Sorry I'm busy, can I ignore you some other time?

Bitches, jag är away på mina msn's nu. men ändå sitter jag vid datorn! evil?

Okkido skrev:

Sorry I'm busy, can I ignore you some other time?

Bitches, jag är away på mina msn's nu. men ändå sitter jag vid datorn! evil?

Bastardo! :bla

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Hur ska vi som inte har msn/icq och liknade göra då?

J. Rönnberg skrev:

Skita i det?

J. Rönnberg skrev:

Dra till månen. ;)

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Hur mkt hjälper det att sätta "upptagen" då?
Alltid några kvalitetspuckon som ska envisas med att messa ändå: "Vafan är du upptagen med då", "Vad göööör du?"
DET är ju irriterande om något!!

Är jag vid datorn och har status "Inte vid datorn" så betyder det ungefär "Ingen idé du skriver till mig ditt pucko, jag svarar inte just nu ändå". Sen om jag nu vill svara ändå är helt och hållet upp till mig. Det ska pysen i andra ändan inte ens ha en åsikt om, jag gör ju vafan jag vill...när jag vill :bire

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

För mig finns det bara två lägen. Endera är jag online eller så jag offline, vilket i princip kan likställas med om datorn är påslagen eller inte. Varför göra det krångligare än så?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

00:28 [DALnet] -!- idle : 0 days 5 hours 11 mins 28 secs [signon: Mon Apr 18 20:27:56 2005] §e

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)