webForumDet fria alternativet

Webbshop

Webbutveckling

31 svar · 1 145 visningar · startad av tronez

Medlem sedan juli 2001728 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag skulle behöva ett par länkar till några webbshoppar som ni kan rekommendera.

Shopen får gärna kosta en slant.

Medlem sedan juli 20041 081 inlägg

http://www.blocket.se/view/4747883.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

så här ser denna shop ut, https://www.direktdesign.se/5

Har du begränsat med pengar så kan vi även ordna billigare avtal, kontakta mig gärna för mer information.

info@direktdesign.se

hur bra den än må vara kommer jag inte köpa något system som ligger ute på blocket.

av vilken anledning? Detta är ett supersystem med superdesign till ett överlägset pris.

Medlem sedan aug. 20011 087 inlägg

tycker du skall höra av dig till ade och få en livedemonstation så kan du ju avgöra själv sedan om det e något att ha.
Att testa kan ju aldrig skada.
Sen är väll inte den designen nödvändigtvis ett måste om du nu har speciella önskemål eller en färdig profil/design.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Orkar man inte ens läsa igenom sin supertext och ta bort supervanliga stavfel så känns det väldigt oseriöst.

"Obs, detta är en mycket exklusiv webshopp som har funktioner som dom större shopparna inte har."
Vilka är dom större shopparna?

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

ade skrev:

så här ser denna shop ut, https://www.direktdesign.se/5

En vanlig skärmdump imponerar inget vidare på mig iaf.
Ska man ha länkar till sånt här så ska det vara fullständiga demos imo.

Detta är ingen tråd för att kommentera texter eller arbetsätt för folk som inte är tillfrågade. Dessutom har vi demoshop i annan design. för att svara på frågan, sen så vill vi inte namnge några större shoppar men jag har pratat med en kille som arbetar på ett företag i london som har sagt att ni har tänkt till och fått med mkt i er shop som bland annat inte vissa större shoppar, nämner inga namn då jag tyckler det är lite form utav smutskastning.

smutskatsning? hur kan det bli det? Jag tror inte du har kommit på unika funktioner som andra webshopar helt har missat, om du gjort det, fixa ett företag i USA och skaffa patent genast annars tror jag inte du gjort en webshop bättre än stora företag som livnärar sig genom sin webshop, motbevisa mig gärna. Skulle du lyckas motbevisa detta så tror jag ändå de medvetet valt att inte ha det din shop har.

Men du kanske menar stora webshopar i bredden? width="900px"

ade skrev:

... men jag har pratat med en kille som arbetar på ett företag i london som har sagt att ni har tänkt till och fått med mkt i er shop som bland annat inte vissa större shoppar, ...

ok, och han jobbar på vad för företag? så vitt jag vet kan han jobba som slaktare och inte ha en aning om vad en webbshop ska innehålla.

och varför inte länka till den demoshoppen ist för att visa en bild?

Jag förstår inte vad som driver dig att lägga dig i okido, men killen som ringde mej jobbade som sagt i london med ett företag som sysslar med e-handel som kostar från 75 000 - 220 000kr.

Och jag kan ge ett exempel på en funktion, våran funktion att lägga till egna undersidor som sedan kan uppdateras online med en inbyggd html editor.

tronez vi kan gärna gå igenom en demonstration över telefon på bland annat demoshoppen bara för att få en uppfattning om hela fakturasystemet och admintsration samt övriga funktioner om du är intresserad, men som det verkar här så bryr ni er inte så mycket om själva produkten utan just det runt om som inte har speciellt mycket med själva produkten att göra.

Är jag ute efter en produkt så är det viktigaste för mig att produkten är bra, inte var företaget har annonserat.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

http://www.starweb.se/ kan rekommenderas.

Starweb är något vi har kollat på faktiskt. Ska kika igenom det lite mer! Tack

ade skrev:

tronez vi kan gärna gå igenom en demonstration över telefon på bland annat demoshoppen bara för att få en uppfattning om hela fakturasystemet och admintsration samt övriga funktioner om du är intresserad, men som det verkar här så bryr ni er inte så mycket om själva produkten utan just det runt om som inte har speciellt mycket med själva produkten att göra.

Är er shop så komplicerad att man behöver telefonhjälp?

Hur man marknadsför en produkt är ganska väsentligt. Det visar hur seriöst företaget är. Att byta en webshop mot en bil är för mig inte seriöst.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

http://www.jetshop.se

Nu får jag väl pisk av chefen för detta ;) då vi själva säljer en e-handelslösning,
dock inget vi marknadsför ännu då vi fortfarande testar den i skarp miljö. :)

Lite OT men kunde inte låta bli..

ade skrev:

Och jag kan ge ett exempel på en funktion, våran funktion att lägga till egna undersidor som sedan kan uppdateras online med en inbyggd html editor.

Den möjligheten finns i vårt system också. §jr ;)

Okkido vår shop är inte så svår, men en demonstartion via telefon som tar 5 minuter och då är allt förklarat, i övrigt så tycker jag starweb och e-butik.nu har helt värdelösa designer.

i övrigt så har vi haft kontakt med många äldre företagare som är väldigt imponerade och vi har fått mycket e-handelsjobb, ni (okkido) behöver inte försöka kritisera (hacka ner) på vår verksamhet eller vår shop, då vi vet att vår shop är väldigt konkurrenskraftig när det gäller, funktioner, design och prismässigt. Det var just därför jag skrev i denna tråd, för att tipsa honom, då jag tycker starwebs shoppar e så tråkiga designmässigt, så ser man ju faktiskt direkt om man kommer in i en starweb eller ebutik shop.

Men det är upp till var och en, att gå efter produkt eller marknadsföringen.

En webshop som inte är svår, med funktioner som inte ens en superduperhigh-tech webshop för 220 000 har. Med (enligt dig) en äckligt snygg layour. För ~6000?

Det måste finnas någon nackdel. Hur hög är säkerheten? Du nämner inte betalmöjligheter nånstans. Hur lätt är designen att modifiera? (även om, enligt dig, den är superdupersnygg)

Hade jag haft en sån superduperhigh-tech webshop hade jag inte släppt den för 6000,-

Och om den är så superduperbra som du säger så är jag intresserad av att köpa den. Vad får jag då? Fulla rättigheter? Får jag lov att sälja vidare den? Kommer ni sälja den vidare till fler? Berätta mer, du får gärna ringa mig och visa ett demo också. 0736 463 464.

ade, har nig några referenser? För 6k , ingår support å allt sådant då?

Jag försöker inte att leka att jag har ett microsoft företag som vissa gör, ex web10 som skyltar med stor support som dom inte kan hålla, utan jag kör personlig support än så länge, man har rättigheter att sälja vidare, men vi står alltid för server med tanke att vi inte vill lämmna ut koden och att när vi lägger till funktioner osv så är det lättare för oss.

I dagsläget sysslar vi med 3st shoppar, kan visa någon referens också, vi har testat en del säkerhet, vi har shoppar på internet som har haft 120 aktiva besökare utan problem, shoppar som sålt 100 tals produkter, inga problem emd sådant.

angående designen, man kan enkelt ändra färgtema och vart olika delar av shoppen skall placeras m.m med hjälp av en config fil

Nu ska jag förklara lite varför det kan tänkas så billigt etc, om vi begär 20 000 för en shop så måste vi också vara beredda att åka längre sträckor för kundmöten etc på andra orter, vilket innebär mer utgifter, mer arbetstid etc, vi har startat i liten skala, och statsar på seriösa produkter till en början, med tiden så blir även annons och verksamheten seriösare, planering på att gå över till aktiebolag osv är under planering.

okkido, imorgon ska jag till MotorDepå här i gävle för att gå igenom shoppen, för vi ska förmodligen sälja en shop till dom, men efter det kan jag ringa dig om du vill. Det blir vid 3 - 4 på eftermiddagen.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)