webForumDet fria alternativet

Byta bredbandsleverantör

Bredband & telefoni

4 svar · 372 visningar · startad av Mika3l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg
Frågan#1

Tjo!
"Mitt" Telia-abbonemang med inte allt för extremt snabba 0,5 mbit går ut i maj/juni nångång där och jag har kollat efter lite snabbare ADSL-alternativ som man kan få här och har då sett att jag kan få BBB 8mbit här för 399:-/mån och 0:- i anslutningsavgift vilket jag kanske kan övertala fadern om. :) Men då kom jag att tänka på hur det blir när man byter.
Kan man bara beställa efter att Telia-abbonemanget är slut eller kan man beställa innan så att man får det så fort som möjligt?
Skulle ju kännas rätt surt att få vänta 4-5 veckor och i bästa fall sitta med modem då jag/vi behöver internet till skola och arbete (blir ju en hel del specialarbeten nu när alla lärare som vanligt lyckas med att lägga allt sånt på en gång).

Så, hur är det med det där nu för tiden? Var ju en hel del tjat om det här men det har varit rätt tyst nu ganska länge.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Övriga frågor!

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

ja du kan låta BBB avsluta ditt abonemang hos telia så du får det installerat samtidigt som Telia abbet går ut.
bara att meddela BBB föslagsvis är att ringa och beställa.
alla dom stora operatörerna kan byta åt en.
men inte dom små alltid dom är inte med i avtalen om att säga upp abonemang.
Men med BBB går det utmärkt.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Ah, låter ju bra. :)

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

Det är bara att be BBB att skicka ut en fullmakt som du får skriva på så att dom har rätt att säga upp ditt gamla abonemang.
Så fixar BBB det åt dig.
Då ska dom ansluta dig samma dag som det andra går ut.
kan diffa på nån dag men det är nog inte hela världen.

280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
145 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
145 ms — ändringar (db)