Jag har ett stort problem med mitt Bostream Scream. När jag surfar kan det helt plötsligt koppla ner, för att sedan direkt koppla upp igen. Efter 10 sek kopplar det ner igen och sen upp igen...detta kan hålla på en hel dag. På kvällen brukar det alltid funka, men efter att stängt av datorn över natten brukar detta problem uppstå igen på morgonen och fortsätta fram till kvällen.
Ibland kan det vara helt problemfritt i flera veckor, för att sedan börja igen.
Jag har varit i kontakt med Bostream och de säger att de inte har några problem utan att problemet måste ligga hos mig. Jag har kollat och kollat igen så att allt stämmer (inga prylar innan modemet, modemet på första jacket, inga parallellkopplade ledningar, osv...). Jag kan inte förstå vad felet är.
Vad har du för modem? Om du har någon utrustning förutom modemet, isåfall vadå för något? Har du orginalkabel (dvs ingen skarv) mellan modemet och jacket?
Avståndet till telestationen alt kvalitet på ledningarna därifrån till din lägenhet är bekymret skulle jag tro.
Ring o be dom att:
1: Göra en mätning på ledingarnas kapacitet.
2: Be dom testa att ställa ner din nerladdningshastighet till ca hälften av vad du har i dag.
Funkar det klockrent efter punkt 2: Tufft, men du har samma skit-trådar in i hemmet som jag, mitt BBB-ADSL är nedställt till ca 16mbps nu & det funkar i stort sett jämt.
Jag har ett SpeedTouch och den enda utrustningen som jag har förutom modemet är en helt vanlig telefon. Det är orginalkabeln mellan modemet och jacket, men inte mellan modemet och datorn. Men det ska ju inte spela någon roll, felet ligger ju innan min dator...
Jag vet att jag bor ganska långt ifrån stationen, och de har sagt att jag bara kommer att komma åt runt 5 - 6 mbps...när nätet funkar når jag oftast 4 - 5 mbps...
Jag vet att jag bor ganska långt ifrån stationen, och de har sagt att jag bara kommer att komma åt runt 5 - 6 mbps...när nätet funkar når jag oftast 4 - 5 mbps...
Ja, det måste de ta vara på & dessutom strypa din speed för att det inte ska koppla ner hela tiden.. Hälsa från mig!
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e