Jag behöver ett verktyg/ett program för att dammsuga en sajt och få en output i HTML med bilder, CSS-er, flash och hela köret. Den måste över kunna hantera querystrings på något snyggt sätt.
Någon som har förslag? Gratis är inte ett krav, men en fördel.
Man får väl inte dammsuga alla sajter ;)
(fast du skrev inte vilken iofs...)
Varför skulle man inte få det? Om jag vill surfa offline så måste jag ju få tanka ner sidan om jag vill det. Det kan ju knappast någon hindra mig ifrån att göra.
Jag använde ett program för något år sedan som jag var nöjd med, men jag minns banne mig inte vad det hette. Det fanns på ZDNet i vilket fall som helst (freeware eller tidsbegränsat shareware).
Finns det något program som även sparar ner php-filer och/eller Asp-filer om man har "direktadressen" till dessa?? Teleport verkar inte göra detta till fullo.
Finns det något program som även sparar ner php-filer och/eller Asp-filer om man har "direktadressen" till dessa?? Teleport verkar inte göra detta till fullo.
Du får aldrig ner en asp-sida via IIS-servern (via http-anrop).
Det är våra egna sidor. Alltså inte en kunds gamla sida utan en webbsida vi producerat åt en kund som ska ner på en CD-skiva. Problemet med FTP är att den tankar ner all server-side kod. Inte vad som genereras av server-side koden.
Lägger man upp en massa ASP-filer på en CD-skiva så kommer det inte funka särskilt bra. :)