webForumDet fria alternativet

Kan du erbjuda mig bättre?

Webbhotell & domäner

14 svar · 559 visningar · startad av AnotherG33k

Medlem sedan feb. 20058 inlägg
Frågan#1

2GB utrymme med 5GB överföring/dag! Kan du toppa det (bryr mig inte om servern är placerad här hemma eller utomlands) för en låg summa/mån så har du en kund!

Vänder jag mig till staterna så får jag detta paketet för $7.77/mån :birp

Behöver svar snabbt!

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Vilket företag i USA erbjuder detta? :)

http://powweb.com/

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Maila till hotellen istället om du behöver snabba svar...

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Tänker bara på "Man får vad man betalar för". :l ;)

Medlem sedan aug. 2003198 inlägg

Har du provat att söka på Google och såna grejer? ;)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

De allra flesta anger överföringen per månad och du verkar då vara ute efter 30 x 5 = 150 GB överföring per månad för en kostnad av cirka 50 kr/mån...

Blev ett paket med 2GB utrymme med 5GB överföring/dag! Lyckades också få till en liten specialare som gör att jag får dubbelt upp om det skulle behövas!

Medlem sedan sep. 2004180 inlägg

Säkert

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Om Powweb är nystartat så kanske det de erbjuder gäller tills de börjar få fler kunder. Då kommer det att braka samman.

300GB överföring/mån samt 2GB utrymme för 70:-/mån. Suuuure

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Följande står på deras hemsida:

At PowWeb, home of the perfect hosting solution, our "One Plan" hosting package allows a maximum of 5 GB of traffic each day, or 150 GB per month: it's one of the highest bandwidth hosting plans around, and at $7.77 per month,

Kanske bättre att läsa där än hålla på dumma kommentarer.

- M

Medlem sedan sep. 2002252 inlägg

Tyvär så är verkligheten den att kunder som använder all denna bandbredd kommer att bli avstängda av en eller annan anledning.

Det är helt enkelt inte lönsammt att ha kunder som utnyttjar kapaciteten fullt ut, det är samma fenomen som i sverige när man har en sajt som kräver mycke cpu av servern då blir man också avstängd.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

supreme skrev:

Tyvär så är verkligheten den att kunder som använder all denna bandbredd kommer att bli avstängda av en eller annan anledning.

Det är helt enkelt inte lönsammt att ha kunder som utnyttjar kapaciteten fullt ut, det är samma fenomen som i sverige när man har en sajt som kräver mycke cpu av servern då blir man också avstängd.

Och det är just oftast cpu/belastning "fri-trafik-hotellen" skyller på, när det egentligen handlar om att kunden drar för mycket trafik :)

Gladh skrev:

Följande står på deras hemsida:

At PowWeb, home of the perfect hosting solution, our "One Plan" hosting package allows a maximum of 5 GB of traffic each day, or 150 GB per month: it's one of the highest bandwidth hosting plans around, and at $7.77 per month,

Kanske bättre att läsa där än hålla på dumma kommentarer.

- M

Jag tvivlar inte en sekund på att det finns något lurigt i det finstilta.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)