Faktum är att sådana verktyg är onödiga.
98% av alla som söker på internet använder någon av de största sökmotorerna, och dessa söker automatiskt av och indexerar internet.
Allt du behöver göra är att se till att det finns en länk till din sida från en annan sida som redan är indexerad, så finns du med inom ett par veckor. (Fortare än så går det ändå inte om du använder ett submit-verktyg)
Spamma inga sökrobotar genom massregistrering (Du blir lätt bannad). Bästa sättet är att registrera dem manuellt och det gör du på resp sökmotors hemsida.
Att anmäla sig kan alltid vara bra, men som nitro2k01 säger så indexeras den troligtvis efter en viss tid iaf.
Nej, självklart ska jag inte spamma nånting men jag har för mig att många sökmotorer bygger upp sina "träff-poäng" genom att bla. räkna med träffar från "webb-kataloger".
Nej, självklart ska jag inte spamma nånting men jag har för mig att många sökmotorer bygger upp sina "träff-poäng" genom att bla. räkna med träffar från "webb-kataloger".
Tackar!
Japp det gör de, med "spamma" menar jag att du ej ska använda dig av tjänster som säger sig automatregistrera sidorna på sökmotorer. Att anmäla sig till webbkataloger skadar dock inte.
Skadar inte heller att anmäla sig till flera sökmotorer heller.
För även om 99% använder sig av de stora (vet faktiskt inte om den siffran är korrekt som nitro2K01 påstår).
Men ok vi kör på att 1% använder andra små sökmotorer. På en trafik av 1 miljard sökningar motsvarar 1% 10 miljoner.
Vilket inte är att förakta. Hur många sökningar det görs per månad totalt vet jag faktiskt inte.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25