Nån som har koll på om det finns någon tjänst där man kan handla med aktier, fast på låtsat, alltså inga pengar inblandade?
Har aldrig hållt på med sånt men vore kul att leka lite och då helst utan att förlora massa pengar på det.
Man kanske kan träna lite och börja handla på riktigt efter ett tag ;)
EDIT //
Kom på en till fråga som handlar om aktier, kan ta den här också.
Någon som vet nått ställe där man kan få tillgång till aktiekurserna i t.ex. XML eller liknande format, eller där de finns uppstaplade fint i en tabell, eller kanske rent av en öppen databas? Gratis ska det vara också.
Främst stockholmsbörsen men om annat finns också är det ju ett pluss =)
Gärna så uppdaterade som möjligt.
Har även en annan fråga som handlar om aktier, kan ta den här också istället för att starta en ny tråd.
Någon som vet nått ställe där man kan få tillgång till aktiekurserna i t.ex. XML eller liknande format, eller där de finns uppstaplade fint i en tabell? Gratis ska det vara också. Främst stockholmsbörsen men om annat finns också är det ju ett pluss =)
Gärna så uppdaterade som möjligt.
När jag gick i mellanstadiet använde varenda en den här tjänsten! :e Nu var det ett tag sedan, men jag registrerade mig nu och hittade direkt knappen "Lägg till innehav" i menyn. Det är alltså där du köper nya aktier.
Att man kunde göra det gratis på avanza viste jag inte. Det är perfekt för det var dem jag tänkte anävnda när jag sen ska göra det på riktigt. Farsan avanvänder avanza också så det verkar vara en bra tjänst.