webForumDet fria alternativet

Oderland.se

Webbhotell & domäner

3 svar · 586 visningar · startad av tHorSeYE

Medlem sedan juli 200255 inlägg
Frågan#1

Har kollat runt en del i webbhotelldjungeln nu ett tag och har mycket svårt att bestämma mig för vad jag ska satsa på. Vad jag behöver är helt enkelt ett relativt billigt alternativ. Hittade till https://www.oderland.se och tyckte det verkade mycket vettigt! Sökte runt lite här i forumet, men verkar inte som om någon har skrivit någonting om just detta webbhotell. Så min fråga är om det är någon som har koll på oderland.se och kan rekommendera det, eller åtminstone ha en åsikt angående det.

I övrigt tycket jag att https://www.scorpionshops.com verkade mycket vettigt, och vad jag kunde se inte mycket klagomål på det här i forumet.

Dyrare alternativ av typen loopia och aleborg tror jag inte blir aktuellt. Som privatperson och student blir det lite väl saftigt. Jag kan klara att supporten inte är perfekt och andra små brister. Tänker jag i rätt banor? Är oderland.se ett bra alternativ för mig?

Medlem sedan jan. 2002341 inlägg

Jag sitter i samma sits och undrar om du kommit fram till något, trots att du inte fått några tips i forumet, blev det nåt köp? Hos vilka?

Medlem sedan aug. 2003198 inlägg
Medlem sedan juli 200255 inlägg

För några veckor sen valde jag att lägga mina pengar på scorpiondatas webhotell. Verkade rätt schysst med tanke på hur mycket det kostade. Men ärligt talat... Deras servrar verkar ha fått fnatt konstant de senaste veckorna. Ibland kan man inte alls få kontakt, mailen funkar inte och det går inte ens att logga in på huvudsidan.
Å andra sidan kan det gå oerhört snabbt när det väl fungerar. Men det känns väldigt ostabilt tycker jag. Kommer köra med det året ut och utvärdera därefter, men så här långt känns det som ett väldigt dåligt köp.

Som alla säger, man får vad man betalar för... Men ändå erbjuder dom 10 GB trafik/månad. Det går inte att uppnå detta med den downtime deras servrar har...

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)