webForumDet fria alternativet

Alla sidor hittas inte?

Nätverk

5 svar · 332 visningar · startad av blopp

Medlem sedan dec. 200487 inlägg
Frågan#1

Hej!
Vi har ett trådlöst nätverk med en netgear router och en bärbar och en stationär dator. På den bärbara fungerar det utmärkt men på den stationära kommer man inte ut på alla sidor så som t.ex. aftonbladet.se. Vad kan detta bero på? Tycker det inte kan bero på att man har något fel i routern eftersom det funkar på den bärbara. Är det nån inställning i explorer eller annat som kan ha blivit ändrad?

Tacksam för svar.

/M

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Testat att byta plats på dom mest för skoj?

Nej...det har jag ju inte gjort...men det har ju fungerat tills igår...så det är lite konstigt.

Hittat felet nu....den dator som det var fel på fick hela tiden IP-adresser som slutade på två siffror och enligt BBB ska det vara tre siffror för att det ska fungera korrekt. Väldigt dumt problem alltså..men men.

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

hmm okej, hur gjorde du så att den fick 3 siffror ?
Eller var det BBB som löste det?

Nja, det fick vi lov att fixa själva men det var en jobbarkompis till farsan som hade varit med om samma sak och kunde fixa det. Så jag hann inte med på vad han gjorde riktigt. Men dåligt av BBB tycker jag faktiskt, vi har ringt dit TRE gånger och dom har aldrig sagt ett ord om att det kan vara IP-adressen det beror på. Sen när vi ringde ytterligare en gång, DÅ sa dom att det kunde bero på det.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)