webForumDet fria alternativet

Dedikerad server

Webbservrar

7 svar · 898 visningar · startad av pronet

Medlem sedan dec. 200412 inlägg
Frågan#1

Hej!

Är på jakt efter en dedikerad server i Sverige, och har ett par krav:

-Den måste vara kopplad till swip.net's nät
-UNIX/LINUX

Det enda företaget jag hittat som har sin datacentral kopplad till swip-net är wasadata.

Något annat förslag??

Jag har inga krav på prestanda eller överföring, så länge den är kopplad till swipnet och är hyffsat billig/mån.

Lite jobbigt att sitta och pinga alla möjliga webhotell för att se vilka linor de ligger på.. =)

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Varför är du ute efter just tele2s nät?

så att det går snabbt som vinden..

nja, måste inte vara tele2, men helst.
Tar gärna emot andra tips. Viktigt är att servern ligger på en bra anslutning, gärna i stockholmstrakten.

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Jag har en dedikerad server hos Aleborg och är mycket nöjd med den. Har inte haft minsta problem sedan jag skaffade den i juni och supporten är mycket bra.

Kan även rekommendera Citynetwork (ligger i Karlskrona) som jag haft tidigare.

https://www.aleborg.se
https://www.citynetwork.se

tackar tackar.. någon som har erfarenhet av webcows dedikerade?

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Jag har en bekant som driver ett mindre webbhotell på dedikerad server hos Webcows och det verkar fungera bra.

Webcows har däremot en mycket oseriös historik, men de har förhoppningsvis förbättrat sig sedan jag var kund och de lade ner hela verksamheten två-tre gånger.

Medlem sedan maj 20043 inlägg

Har 2st servrar hos webcows fungerar mycket bra och dom håller nu på att koppla in tele2 också enligt deras nyhets bulletin , och jag kollade med tele2 själva och det stämde att dom höll på att koppla in dom. Vitt jag vet så har webcows , eller företaget heter Dependit AB numera både song networks och tele2 och då blir det lite extra redundans i det hela.

ok, låter ju bra.

tackar!

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)