webForumDet fria alternativet

Kontrollpanelen hos Gate9

Webbhotell & domäner

5 svar · 514 visningar · startad av whad

Medlem sedan sep. 2003223 inlägg
Frågan#1

Jag har en liten fråga angående kontrollpanelen hos Gate9. På deras sida visas en "domänhantering", och jag undrar om detta betyder att jag kan han hur många domäner som helst och peka dessa mot olika mappar på mitt konto. Jag är på jakt efter just en sådan funktion. Är det som jag hoppas?

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Vad svarade deras support när du frågade dem?

Medlem sedan maj 2004151 inlägg

Vad är det för ett konto du har? Domänhantering kan säkert vara så som du säger, men har du inte stöd för det kan du inte använda det. Att modulen finns där kan då bero på "reklamsyfte" för att visa vad som finns att tillgå...

Hör med deras support - Dom bör veta ;)

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Re: Kontrollpanelen hos Gate9

whad skrev:

Jag har en liten fråga angående kontrollpanelen hos Gate9. På deras sida visas en "domänhantering", och jag undrar om detta betyder att jag kan han hur många domäner som helst och peka dessa mot olika mappar på mitt konto. Jag är på jakt efter just en sådan funktion. Är det som jag hoppas?

Domänhanteringen ger dig möjlighet att styra dns-pekningar själv. Du kan också lägga in hur många domäner du vill utan kostnad, finns ingen begränsning mer än att alla domäner delar på kontots specifikationer. Som standard får nya domäner egna rootmappar.
Sen ser väl också vi som äger Gate9 också att frågor relaterade till våra tjänster sker till vår support, annars är det lätt att du får fel svar ;)

Medlem sedan maj 2004151 inlägg

Ja, risken är överhängande att att spekulationer övergår till "fakta" efter några inlägg..

Nu finns ju företaget representant här som ju bra är, och korrekt svar fick du i och med det.

Men tipset är att i första hand vända sig direkt till berörda parter.

Medlem sedan sep. 2003223 inlägg

Jag tänkte inte, utan förväntade mig bara ett enkelt ja eller nej på en snabb fråga. Det verkar vara en perfekt lösning om man vill köra flera sidor utan att ha flera webhotell/konton. Tack för hjälpen!

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)