webForumDet fria alternativet

Förlänga med nameghost.com ?

Webbhotell & domäner

10 svar · 415 visningar · startad av Joaquin

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg
Frågan#1

Nu har min domän gått ut och jag kan inte flytta den iheller av någon anledning. Trött på det och vill bara få den att fungera. Är det någon som vet hur man fölänger sitt avtal hos nameghost. Jag fick ett mail ifrån dem att det var dags att förlänga, och då skulle jag sätta in pengar på ett konto. Verkar det seriöst ? Jag kan inte förlänga från deras sida.....

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Det ser mörkt ut, tyvärr.
Du har tydligen registrerat domännamnet via 99kr.com och personerna där är svåra att finna.

Jag känner inte till Namechost så väl men att sätta in pengar är ett bra sätt för att förlänga perioden. ;)

På vilket sätt kan du inte förnya domännamnet från deras sida? Kan du inte logga in?

Jag vill flytta till en namecheap, men då får jag ett felmeddelande. Nu har jag också fått ett meddelande från enom.com som hjälper mig. Är det ok att regga sin domän där ?

Ja, eNom är okej.
Namecheap är för övrigt återförsäljare åt eNom.

Felmeddelandet får du för att domännamnet är låst. Du måste alltså först låsa upp det och med det tillåta en överflyttning.

Kan du logga in på Nameghost?

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Om domännamnet gått ut (expire) måste det förnyas innan det kan transfereras.

Jag kan logga in på nameghost, men det fungerar inte att varken flytta eller förlänga avtalet via deras sida...

Ska jag förnya det på enom och senare flytta det till namecheap då ? Det är det enda alternativet ?!?

Nej, du kan ta det direkt från Namecheap. Fast först måste domännamnet låsas upp, det vill säga att en flytt/transfer tillåts.
Jag har själv inget konto på Nameghost men jag är förvånad över att sådana inställningar inte ska gå att göra där.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Joaquin skrev:

Jag kan logga in på nameghost, men det fungerar inte att varken flytta eller förlänga avtalet via deras sida...

Ska jag förnya det på enom och senare flytta det till namecheap då ? Det är det enda alternativet ?!?

Testat att kontakta deras support för hjälp?

japp, men får inget svar....:(

Medlem sedan aug. 20046 inlägg

Kontakta Amber Clingingsmith påEnom.
Hon har hjälpt mig att komma ifrån 99kr och nameghost.
Hon har också hjälpt många som huserar på forum Manufrog.

Sumbum

Gjorde det och hon hjälpte mig. Bara det att när jag skulle skicka iväg beställningen så gick inte VISA-kortet igenom av någon anledning så nu kan jag inte förlänga ändå och hon jobbar väl inte förrän på måndag kan man tänka.

Det går spöke i min domän :)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)