Okkido skrev:
Gate9 har jag tappat allt förtroende för.
Av ren nyfiken het, varför, skulle vara kul att höra vad som fått dig att tappa detta?
31 svar · 4 941 visningar · startad av peeoo · sida 2 av 2
Hej! Jag har håller på att leta efter ett billigt webhotell. Jag är ganska okunnig och vänder mig därför till er som verkar smarta och bevandrade i denna djungel :) Jag har inte så stora krav. De enda är att de ska ha en tillförliglig tjänst som inte är nere stup i kvarten. Ska även ha en flashanimation på hemsidan så behöver något som stödjer det. Jag ska ha det till mitt nystartade företag och
Läs frågan i sin helhet →Okkido skrev:
Av ren nyfiken het, varför, skulle vara kul att höra vad som fått dig att tappa detta?
Kunde inte sagt det bättre själv. Upplys oss :)
Gate9? Dom har jag inte ens hunnit få förtroende för eftersom dom fortfarande inte efter en veckas tid bekräftat min önskan om webbplats :-(
Först Scorpion-Data och nu Gate9. Undrar om det finns åtminstone ett lågprishotell med någorlunda kundservice :-/
Om det är en beställning så låter det konstigt, där brukar man alltid få det aktiverat direkt. Om det gäller mail till supporten eller så kanske du ska prova att kontakta dom igen? Vad jag har hört tidigare så brukar det bli svar snabbt!
reka1: Om du inte har fått svar från något av hotellen kanske problemet ligger någon annanstans? Har du testat kontot genom att skicka till kompisar?
Mannen skrev:
Okkido skrev:
Why?! Ge mig kloka råd ;)
My bad. Gate9 som webbhotell har jag inget emot. Har haft det i mer än ett år och inga problem än så länge.
Det försvunna förtroendet hade inte med Gate9 att göra, men vi får väl hoppas att jag hittar förtroendet snart igen.
Tröttnat helt på One.com
Har haft one.com några år och så länge inget händer/ska ändras så är allt ok, fungerar (om än lite seg webbmail). MEN nu satte jag deras kundservice på prov då jag ville byta kontaktperson (till mig som ägare och registrerad vd) och anmäla vår nya adress. Personen som stod som kontaktperson slutade för flera år sen...Kolla detta mail jag fick.
Om du inte själv kan gå in i kontrollpanelen och ändra uppgifterna under "Ägarinformation". Så måste vi av säkerhetsskäl få en skriftlig begäran på att vi ska ändra uppgifterna. På den skriftliga begäran ska finnas: Vilken domän det gäller Vad du vill att vi ska ändra Bifogad bild på ID(körkort eller pass) Är det ett företagskonto ska den skriftliga begäran vara på företagets brevpapper eller innehålla en företagsstämpel. Datum och underskrift.
Eftersom fakturor hamnat fel och vi inte lyckats ändra ägare till kontot frågade jag om de kunde annullera min beställning fast det var några dagar över tiden och annullera fakturan. Se deras svar (låter som de är glada över att jag misslyckats avboka i tid).
Hejsan, Vi kan inte se att du kontaktat oss tidigare angående uppsägning av din domän. Vad har du fått för bekräftelse på detta? Ditt konto hos oss har redan förlängts med en ny period i enlighet med våra bestämmelser kring uppsägning och förlängning. (se affärsvillkor 1.6) Länk till affärsvillkoren: https://www.one.com/sv/affaersvillkor Således skall din faktura för ny period betalas och om kontot sägs upp nu så kommer det att raderas först efter slutet på din nya period.
Skit om one.com
Sådär blir det när man väljer ett billigt alternativ. Jag själv tänkte använda One till mitt personliga projekt då jag vid beställningen hade väldigt taskig ekonomi. Thank God för att jag valde Loopia ändå till slut!
Har haft one.com några år och så länge inget händer/ska ändras så är allt ok, fungerar (om än lite seg webbmail). MEN nu satte jag deras kundservice på prov då jag ville byta kontaktperson (till mig som ägare och registrerad vd) och anmäla vår nya adress. Personen som stod som kontaktperson slutade för flera år sen...Kolla detta mail jag fick.
Om du inte själv kan gå in i kontrollpanelen och ändra uppgifterna under "Ägarinformation". Så måste vi av säkerhetsskäl få en skriftlig begäran på att vi ska ändra uppgifterna. På den skriftliga begäran ska finnas: Vilken domän det gäller Vad du vill att vi ska ändra Bifogad bild på ID(körkort eller pass) Är det ett företagskonto ska den skriftliga begäran vara på företagets brevpapper eller innehålla en företagsstämpel. Datum och underskrift.
Eftersom fakturor hamnat fel och vi inte lyckats ändra ägare till kontot frågade jag om de kunde annullera min beställning fast det var några dagar över tiden och annullera fakturan. Se deras svar (låter som de är glada över att jag misslyckats avboka i tid).
Hejsan, Vi kan inte se att du kontaktat oss tidigare angående uppsägning av din domän. Vad har du fått för bekräftelse på detta? Ditt konto hos oss har redan förlängts med en ny period i enlighet med våra bestämmelser kring uppsägning och förlängning. (se affärsvillkor 1.6) Länk till affärsvillkoren: https://www.one.com/sv/affaersvillkor Således skall din faktura för ny period betalas och om kontot sägs upp nu så kommer det att raderas först efter slutet på din nya period.
Jag är ingen älskare av one.com, men i ditt fall dom har gjort helt rätt.
1. Självklart ska dom inte kunna byta ägare till ett konto utan långtgående verifikationer. Jag skulle nästan vilja påstå att dom borde kräva ännu mer, främst bekräftelse från den registrerade innehavaren (eller dennes dödsbo om så skulle vara fallet).
2. Om en ny avtalsperiod påbörjats så är det tydligt i deras avtal att den ska betalas, oavsett om det handlar om "några dagar". Dom driver en kommersiell verksamhet och är skyldiga sina ägare att maximera vinsten, därav bl.a. detta avtalsvillkor. Eller är du så enfaldig att du tror att dom först skriver in ett villkor och därefter direkt lägger sig platt och svarar "okej, då skiter vi i det" så fort en kund inte vill rätta sig efter det?
Jag tycker du själv är patetisk som uppenbarligen letat rätt på ett (eller fler?) forum, registrerar dig och postar barnsligt gnäll.
Sådär blir det när man väljer ett billigt alternativ. Jag själv tänkte använda One till mitt personliga projekt då jag vid beställningen hade väldigt taskig ekonomi. Thank God för att jag valde Loopia ändå till slut!
Se mitt svar ovan. Det har i det här fallet inget med "billiga alternativ" att göra. Loopia och vilket annat normalt webbhotell som helst hade gett honom/henne samma, eller t.o.m. striktare, information.
Loopia och vilket annat normalt webbhotell som helst hade gett honom/henne samma, eller t.o.m. striktare, information.
Jag håller inte med. Jag har haft Loopia förr och varit i en liknande situation där tiden för uppsägning löpt ut, ändå fick jag lov att säga upp några dagar sent utan att behöva betala för perioden. De personer jag varit i kontakt med på Loopia har varit mycket vänliga och tillmötesgående. Det här är en av anledningarna till att jag nu valt dem som leverantör av webbhotell igen.
Jag håller inte med. Jag har haft Loopia förr och varit i en liknande situation där tiden för uppsägning löpt ut, ändå fick jag lov att säga upp några dagar sent utan att behöva betala för perioden.
Om det stämmer har du haft tur och är att gratulera.
Men det har fortfarande inget med "billigt" webbhotell att göra, utan i så fall snarare att den handläggare du haft att göra med varit på särskilt gott humör.
Vilket även handläggare på "billiga" webbhotell kan faktiskt vara.
Jag har endast erfarenhet av Loopia (inget att jämföra med) men är väldigt nöjd. Bra support, det är värt pengarna. Så väldigt dyra är dom väl inte? I en verksamhet som omsätter ca 2 mille är kostnaden jämfört med nyttan låg tycker jag.