Vi missade att betala en räkning.
För två veckor sedan blev vi nerkopplade.
När man loggar in så får man meddelande om bristande betalning.
Då ringde jag in och frågade hur det låg till.
Då sa de att det kunde ta upp till två veckor från den dag fakturan betalades, om man inte betalade 320 kr extra till de rävarna! Då skulle det komma igång på några dagar.
Under tiden så fungerar HTTP i 56k-hastighet, inget annat.
Kan inte ens kolla mailen.
Igår är det en vecka sen vi betalade och ännu inga förbättringar..
Japp ni har gått med på det när ni tecknade telia adsl annars hade dom inte gjort så..
Jag har comhem, och förra månaden sade vi upp det, så funkade dte inte iföörgår så ringde vi och aktivera det igen och det gick på 2 dagar sammalagt, så comhem e bättre ;)
7. STÄNGNING AV TJÄNSTEN
[...]Telia får även stänga Tjänsten om Kunden inte inom angiven tid ställt begärd säkerhet eller Kunden trots påminnelse inte betalt faktura inom angiven tid.[...]
Imorrn har det gått två veckor sen det betalades i alla fall. Och de sa upp till två veckor. Så då måste det ju komma igång imorrn. Eller räknas det på nåt annat sätt, t.ex. i arbetsdagar?
Imorrn har det gått två veckor sen det betalades i alla fall. Och de sa upp till två veckor. Så då måste det ju komma igång imorrn. Eller räknas det på nåt annat sätt, t.ex. i arbetsdagar?
Ifall dom sa 2 veckor så brukar det vara två veckor, Annars brukar dom säga "14 arbetsdagar"...
Ringde igår, när det inte hade kommit igång då.. Var ju två veckor igår sen vi betalde (tre veckor idag sen det stängdes).
Tjejen sa att de inte hade fått några pengar och att vi skulle ta kontakt med Sergel (inkasso) för det hade gått dit, det gjorde vi. De sa att de hade sänt pengarna till Telia den första nov. Då ringer vi igen, då säger en kille att han skall ringa Sergel och oss idag. Han skrev en lapp så han verkligen skulle göra det. Om han inte gjorde det skulle vi ringa upp och begära koppling till det ställe där han befann sig. Han lovade också att det skulle komma igång innan helgen.
När jag kom hem från jobbet idag (vid halv fem), hade ingen ringt. Så då ringde vi igen. Begärde koppling, men det gick inte på nåt sätt sa det. Då var det bara att dra historien en tredje gång. Tjej tog tag i det och ringde Sergel och kommer fram till att skulden ligger på 0 kr visserligen, men det var nåt med nån ränta på 12 kr som gjorde att systemen spökade och inte "godkände" oss. Och denna summa var för liten för att skulle ha skickats till oss via faktura. Så i värsta fall kan det ta upp till två veckor till, pga dessa 12 kr. Denna tjejen lovade också att ringa imorgon, precis som killen.
Men jag har mina föraningar. Ingen kommer ringa, vi får ringa än och dra historien än en gång och få vänta ännu mera. Sen ringa igen, igen och igen. :p Njä, det hoppas vi inte på.
Telia i ett nötskal.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25