webForumDet fria alternativet

B-One suger

Webbhotell & domäner

23 svar · 1 564 visningar · startad av RxL · sida 2 av 2

Frågan, av RxL

Nu har jag fått en räkning på 348 spänn för ett år, vilket inte är så konstigt. Men jag vill säga upp´skiten, men då måste jag ändå betala för ett år när jag vill säga upp det: "Uppsägelsetiden är på 3 månader" Blir så förbannad.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

B-one är ju däremot ett danskt företag, avtalet ska prövas enligt dansk lag. Gäller samma regler i Danmark?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Oavsett lagparagrafer så borde RxL erkänna att han inte har förstått vad han har gett sig in på och be om ursäkt. B-One har väl inte gjort fel?
Det är så lätt att hänga ut saker på nätet, men att ändra sig tycks vara svårare!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

jonnyz skrev:

B-one är ju däremot ett danskt företag, avtalet ska prövas enligt dansk lag. Gäller samma regler i Danmark?

Men om jag inte har helt fel så har dom ett kontor här i sverige som sköter alla abonemnag här i sverige, Och sen att kanske huvudkontoret ligger i Danmark gör väl inte B-one till enbart ett Danskt företag. Så Svenska lagar gäller nog för svenska kunder eftersom dom har kontor i Sverige.

Sen RxL så borde du läsa igenom avtalen innan du registrerar dig för något abonemang...

Sjävl ser jag inte att B-one har gjort något fel, Utan du får helt enklet skylla dig själv att du inte läst igenom avtalet och sagt upp abonemnaget för 3 månader sen...

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tråden rensas på nonsensinlägg enligt webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Web-Tor alternativt forumledare@webforum.nu.

Web-Tor
Forumledare, webForum

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)