JjonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Ingen är perfekt. Flera dagars downtime är ju inte så kul.
Det finns lösningar där du betalar några 1 000 kr per månad och har extremt redundanta system och en garanterad uptime på 99,98% eller däromkring.
Jag har varit i kontakt med många som betalat 4-5 000 kr/år för webhotellskonton som inte har fungerat speciellt bra.
Sedan finns det missnöjda kunder överallt.
Sidan tråden handlar om ser ut att vara uppe, men är rätt seg.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inläggVet någon vad som är fel än då?
Tänk om det är ISP:n som webbhotellet använder som har problem? Då är det ju inte direkt webbhotellets fel... ;)
Ppidde2Medlem sedan aug. 2003215 inlägg Vad jag har hört så pallar deras lina inte med som det är nu, men dom håller på och ska flytta till en annan serverhall.
Man kan ju hoppas att det blir bättre då.
JJoaquinMedlem sedan nov. 2003286 inlägg Jag har för mig att det gjordes när jag skaffade kontot, någon gång i augusti, men jag missuppfattat honom.
Bra svar Jonnyz. Gillar när man ser det från mer än ett håll.
JjonnyzMedlem sedan okt. 2004502 inlägg Seghet beror oftast på
- överbelastad server - förmodligen dåligt skrivna script som påverkar alla kunder på samma server
- brist på bandbredd
Det kan givetvis också vara en kombination.
Konfigurationsfel av phpstödet kan också orsaka extrem seghet under IIS (windows webserver).
Har webbhotellet en anslutning via fiber så bör det inte vara några problem att uppgradera bandbredden även om det säkert kan ta några dagar. Är det däremot koppar från omvärlden kan man behöva uppgradera till fiber och det tar mycket längre tid.
Givetvis kan det bero på att deras internetleverantör har problem. Föreningssparbankens internetbank hade oerhörda problem runt lönehelgerna för några år sedan - detta berodde enligt media på att Telia inte kunnat leverera avtalat kapacitet.