webForumDet fria alternativet

Alternativ till IDG

Webbutveckling

24 svar · 1 084 visningar · startad av Skarre · sida 2 av 2

Frågan, av Skarre

Jag brukar läsa it-nyheter och delta i diskussioner kring dessa på idg.se, men jag har tröttnat på alla amatörmässiga artiklar och "nyheter" som egentligen är anonnser. Därför undrar jag om någon kan tipsa om en liknande portal med it-nyheter och möjlighet till diskussion kring dessa. Gärna någorlunda seriös och välbesökt. Svensk eller engelsk spelar mindre roll.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

nicclas skrev:

Att integrera nyhetslänkning/RSS med ett diskusionsforum vore intressant.

Jag har kodat ihop en enkel kommentarsfunktion nu som finns på http://www.tydal.nu/se/news/

I dagsläget tar den bara in nyhetslänkar via formuläret under, dvs besökarna (och jag) får bidra med intressanta länkar. Men det går ju lätt att koda att den automatiskt via RSS tar in från andra webbplatser.

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

tydal skrev:

nicclas skrev:

Att integrera nyhetslänkning/RSS med ett diskusionsforum vore intressant.

Jag har kodat ihop en enkel kommentarsfunktion nu som finns på http://www.tydal.nu/se/news/

Idén är mer intressant om det är någon som använder den ;) Genom att integrera på ett sådant sätt att den blir en "naturlig del" av ett forum med många besökare intresserade av något visst ämne, så blir det mycket mer intressant.

Mitt intresse ligger snarast i all bygga moduler för att generera "temafokuserade" länkar/nyheter som "automatpostas" till forum. Till webForum.nu skulle det kunna vara tekniknyheter från IDG/Ny Teknik. Till andra forum (av samma typ, vBulletin) skulle det kunna vara andra teman.

Jo, jag vet att detta är fel tråd att diskutera detta i, ledsen :(

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

En mycket, mycket bra idé som jag gärna skulle se utvecklas! Kanske t.om. finns möjlighet att man kan hjälpa till på något hörn. :bire

Medlem sedan feb. 20001 050 inlägg

nicclas skrev:

Jag tycker din idé är bra, Kjell. Jag är gärna med och funderar över hur man skulle kunna byggare vidare på din idé.

...

Att integrera nyhetslänkning/RSS med ett diskusionsforum vore intressant. Kanske kan man bygga ett litet script som "automatpostar" länkar till tekniknyheter som är "intressanta" direkt in i ett speciellt underforum på webForum, på något vis.

Jag noterade att 99mac.se "snodde" denna idé och implementerade "en artikelrobot" på sitt forum. Fortfarande är det få som kommenterar "nyheterna", men det kanske blir fler....

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

En artikelrobot till wF vore ju kanon. Sätt igång! ;)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)