webForumDet fria alternativet

Problem med 99kronor's kontrollpanel! Hjälp!

Webbhotell & domäner

3 svar · 1 101 visningar · startad av DarkElf

Medlem sedan sep. 20049 inlägg
Frågan#1

Hej.

Jag har haft oturen att skapa ett konto hos 99kronor.com. Det har krånglat en hel del för dem på sistonde.

Jag har nu ett nytt problem som jag undrar om andra också har.
När jag försöker logga in på min kontrollpanel (cPanel) "www.minurl.se/kp" så får jag detta meddelande:

"License File Expired
--------------------------------------------------------------------------------
cpanel.net
LTD: 1095712595 NOW: 1097011267"

Vad betyder det? Är det fler som har samma problem, eller är det bara jag :q

Att deras servrar är nere då och då är inte värre än att inte komma in på kontrollpanelen.

Snälla, hjälp mig. Förklara, berätta, förstå. Hur ska jag gå tillväga? 99kronor svarar aldrig på supporten! :x

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Har inget eget konto på deras servrar, men av felmeddelandet du pastat låter det som att de köpt en tidsbunden version av kontrollpanelen och att det nu är dags att förnya licensen. Det felet borde drabba alla deras kunder som använder sig av kontrollpanelen (på den servern).

Men som sagt, det är bara en (kvalificerad?) gissning!

Medlem sedan feb. 2003240 inlägg

Har försökt få tag i grabbarna på 99kronor i typ en månad nu och igår så fick jag äntligen svar. Testa att maila fredrik direkt på fredrik@99kronor.com

Han svarade på min fråga men undvek att besvara min kritik som jag också framförde i mailet....

Skönt att jag äntligen har sagt upp mitt webbhotell kan jag säga.

Lycka till!

Medlem sedan sep. 20049 inlägg

Äntligen!

Nu fungerar cPanel igen! :birp
Hoppas att uptime och supporten nu också blir bättre! Men vem vet :P

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
140 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)