webForumDet fria alternativet

Sälja hus tjänst

Webbutveckling

12 svar · 612 visningar · startad av supreme

Medlem sedan sep. 2002252 inlägg
Frågan#1

Söker efter en tjänst att lägga utt ett hus som är till salu på, har endast hitta en sajt som verkar intressant men aktiviteten på den sidan var inte direkt imponernade så jag hoppas på att det finns fler. Jag vill inte använda blocket eller liknande tjänster utan vill ha en tjänst som endast är inriktad på hus marknaden.

Undrar även om någon har erfarenhet av koll.se dom har nämligen en speciell del av sidan som endast är för hus annonser så det verkar ganska intressant.

Tack på förhand.

Medlem sedan aug. 200492 inlägg

Nej, tvärr men jag har anlitat Föreningssparbanken fastighetsbyrå till att sälja vår brf lgh och kommer även i framtiden att anlita dem ifall vi skall sälja huset.
Mkt bra kompetens och seriöst företag.
Inger trygghet för köparna i och med att banken står bakom fastighetsbyrån och ställer höga krav på dem.

Ok tack för dit tips, nu är det inte jag som ska sälja hus utan en släkting och jag har fått i uppdrag att lägga ut annoser på nätet och så har dom anlitat en mäklare paralellt med detta.

Fördellen med om man lyckas sälja huset själv är ju att man slipper undan de 5% som mäklaren tar av värdet, och jag har blivit lovad en del av denna kakan om jag lyckas förmedla kontakt som leder till köp.

Problemet är alltså att jag vill hitta lämpliga tjänster att lägga ut annonsen på.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Med tanke på den stora skara människor som faktiskt besöker blocket.se så kanske det vore en idé trots allt?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ja Blocket skuylle jafg satsa på!
Skulle skrifa det tidigare men det var ju självklart.

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Du kan ju testa dom, här:
Dom 2 översta är dom största.
www.bovision.se/
www.hemnet.se/
www.bythus.se/
www.adirekta.se
www.house4sale.se
www.svenskfast.se
www.bostad.nu
www.boning.se

Till Dryden och Lasp
Ok jag ska ta en titt och se hur seriöst jag tycker att blocket är på bostadsannonser.. Finns det många annonser där som verkar seriösa så satsar jag nog på en annons där med.

Till jeanette
Tackar så super jätte mycket för dessa tips ska kolla igenom alla och se vilka jag ska satsa på, dock så verkar det som att man inte kan lägga in annonser på bovision och hemnet utan att vara mäklare :( Men ska undersöka saken närmare efter att jag sovit :)

Men det är alltså ingen som har något att säga om koll.se?

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

meeh, snålgöte till släkting... Har dom dessutom fixat en mäklare parallellt så fattar jag inte vad du gör där(förutom pengahungern :e ) Normalt sett skriver man avtal m mäklaren o ger den ensamrätt på försäljningen under fix tid, normalt 3 månader. Om dom säljer t ngn annan under den tiden så riskerar dom skadestånd... Lr har du/jag missat ngn detalj?

Det med om mäklaren har ensamrätt eller ej har jag ingen som helst anning om. Men jag tror att dom har koll på vad som gäller. Dom bad iaf mig att göra mitt bästa för att få det sålt privat och dom bad mig eftersom jag vet hur en dator fungerar :) Det rör sig inte om några summor jag kommer att få om jag får det sålt, snare så att det täcker den tid det tar att fota huset skriva texterna och läga allt på så många tjänster som möjligt.

Kan sägas att jag har tagit över 1000 kort på huset och nu har jag gjort ett galleri med dom 100 bästa bilderna så jag har lagt ner en stund på detta.

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Det var så lite så ;)
Men ska jag vara ärlig så, vet i katten om jag skulle köpa ett hus som inte sålts av en mäklare.
Tycker att det verkat för oseriöst, att göra det själv.
+ att du har ju en del saker som ingår om du köper via en mäklare, som kan vara svårare att erbjuda som privat försäljare.

Men lycka till! :)

Ska jag vara ärlig så måste jag nog säga samma sak men om huset är besigtigat så skulle jag kanske kunna tänka mig att köpa det privat. Men det är som sagt inte mitt hus så jag gör bara en släkting en tjänst.

Men det verkar ju vara en hel del som iaf lägger ut annonser på nätet, men det är ju inte säkert att det är någon som köper :)

Nu ligger iaf en annons på bythus.se

Tänkte bara göra en liten uppföljning i denna tråden och berätta hur det går med hus försäljningen.

Efter att ha haft annonsen ute i 3 dagar så har redan 2 intressenter varit och kollat på huset och enligt rapport så ska båda ha varit mycke intresserade.

Var skeptiskt till blocket först men efter att flera skrivit att det ju trots allt är den största sidan för annonser så sattsade jag på att lägga den även där och alla som har ringt har varit från blocket så det är ju bara att ge en solklar rekomendation av blocket även för hus annonser.

Som sammanfattning kan sägas att hus ägarna tycker att internet hitills har varit överlägset alla mäklare dom tidigare har haft att göra med så jag känner mig nöjd :e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

>supreme Bra med en sådan feedback. Det är det som höjer status och kompetens på oss all här på wF.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)