M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg Frågan 5 sep. 2004 09:47 #1 Någon som vet om det spelar någon roll om man har modemet i första jacket? Har kört adsl förut på ett jack som inte är första och det har funkat utmärkt. Kundtjänst säger att vdsl modemen är känsligare än adsl modemen.
Engine^ Medlem sedan dec. 2000 3 887 inlägg Testa. Fungerar det dåligt i något annat jack än det första vet du ju vad du ska göra som första punkt på felsökningsschemat... ;)
M maqe Medlem sedan dec. 2003 824 inlägg hehe jo, jag har dock inte märkt någon skillnad när jag testat men det kanske är små prestandaskillnader
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg Flyttar tråden från caféet.
fiddler Medlem sedan juli 2002 3 617 inlägg Det mest känsliga är om någon för för sig att lyfta på luren i något "tidigare" jack.
:stefan: Medlem sedan apr. 2000 15 687 inlägg Framförallt kan tjänster på telefonabonnemanget balla ur, exempelvis kan nummerpresentation lägga av om du inte har *DSL-modemet i första jack.
..har väldigt empirisk erfarenhet av just det nämligen. ;)
NETwork Medlem sedan juni 2001 1 732 inlägg För mig fungerar det IBLAND. Kan gå über ett par timmar för att sedan totalsega. Mystiskt... Om någon kan förklara så får ni gärna göra det. :)