webForumDet fria alternativet

Bredbandsbolaget och 24mbit via tele

Bredband & telefoni

3 svar · 357 visningar · startad av peppar

Medlem sedan dec. 2001873 inlägg
Frågan#1

Är det någon som har erfarenhet av brebandsbolagets 24 eller 10mbits tjänst via telejacket?
Kommer att kunna teckna mig för dessa tjänster i september och är lite nyfiken på om dom är bra eller dåliga. Några nackdelar, fördelar?

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

jag har dom.
tycker dom har lite för dålig peering mot USA ofta som sajter inte nås där när polare med andra uppkopplingar når sidorna.
även garnnar når sidorna med andra ISP.
Me ndetta gäller endast mot Amerikanska siter.
tycker även dom har dåliga reaktions tider.
så om du är en gamer så är BBB via telejacket inget för dig.
men att ladda ner filer etc går bra.
jag har upp till 10mbit och med TP test får jag en hastighet på 9,97mbit och det är ju super har 1704m till telestation.

Medlem sedan dec. 2001873 inlägg

Hm! Kommer att flytta, så jag vet inte hur långt jag har till telestationen, men adressen är godkänd för 24mbit, som är billigare än telias 8000 abb. det är nog därför jag tänker välja bbb. Är dock ingen nätgamer men, kan nog inte bli sämre än tele2 0.5 kabeltjänst jag har nu..

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

I det stora hela är jag nöjd med min 10Mbps BBB-ADSL, men det kunde helt klart vara bättre speed. Kommer upp i ca 750Kbps / 85Kbps.

Sen att det inte funkar som det ska rent telemässigt pga dåliga kabalar är ju Scanovas fel + att det kan ge bättre speed bara dom fått ordning på det. Surfar gratis tills det sker. ;)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)