osCommerce är riktigt bra, väldigt komplet men
det är php och mysql. http://oscommerce.com/
Se länk för att de en shop som bygger på de.
http://www.almatcomputers.co.uk/catalog/
40 svar · 1 403 visningar · startad av enguis
Hej
Någon som känner till någon e-handels-modul man kan lägga till sin site? -behöver lite tips.
//
osCommerce är riktigt bra, väldigt komplet men
det är php och mysql. http://oscommerce.com/
Se länk för att de en shop som bygger på de.
http://www.almatcomputers.co.uk/catalog/
Och bara måste ha ASP eller?
Vet annars ett e-handelssystem som körs i Java..Ett helt nytt
koncept med funktioner som inte ens finns i vanliga e-butiker..
Kund/artikel/order-hantering som utförs i din egen dator...Drivs helt utan databaser..
Skicka du ett PM/mail om du är intresserad..
Storen skrev:
koncept med funktioner som inte ens finns i vanliga e-butiker..Kund/artikel/order-hantering som utförs i din egen dator...Drivs helt utan databaser..
Det där får du gärna utveckla ifall du vill.
OveRRidE skrev:
Storen skrev:
koncept med funktioner som inte ens finns i vanliga e-butiker..Kund/artikel/order-hantering som utförs i din egen dator...Drivs helt utan databaser..
Det där får du gärna utveckla ifall du vill.
Ja tack! :)
Ja, man får väl inte göra reklam här, men läs mer på https://www.webbavdelningen.com
Ett kommersiellt program som en kille har jobbat med i ca 2 år. Mycket bra om jag får säga mitt.. Manualen är inte klar ännu, men den kommer inom kort.
De är oscommerce bättre, man får bygga om, man kan ändra grafiken. det finns valuta om räkning och massa annat gott. Mega stort forum om man behöver hjälp med något.
Ja, du kan bygga om grafiken med Worder Webshop också..
Det går även att integrera webshopen med befintlig webbsida. Detta är ett mycket lättanvänt program som jag kan garantera att du lär dig hantera på 30 dagar (demoperiod). Annars har du ju full support av Webbavdelningen, där du direkt får svar på dina eventuella frågor.
Valutaomräkning är något som ligger i planerna inför version 2, men då detta i nuvarande format vänder sig till svenska företag med svenska kunder, finns det inget behov av olika valutor.
Jo, jag förstår att de är ett bra program men allså det är inte gratis open source program. Jag använder OsCommerce och tycker att den har alla dom sakerna som man behöver som företagare. Jag har inte kollat på ditt program så jag kan inte
utala mig om det är bra eller inte.
flumpa skrev:
De är oscommerce bättre, man får bygga om, man kan ändra grafiken. det finns valuta om räkning och massa annat gott. Mega stort forum om man behöver hjälp med något.
Nja, jag uppfattade ditt inlägg som sådant.. ;)
Du bör ladda ner programmet och testa det...Rekommenderas..!
Åtminstone för att ge osslite positiv/negativ kritik :e
Sedan är det ju inte alla som har tillgång till databaser i allmänhet eller OsCommerse i synnerhet.
Du kan med Worder Webshop administrera butiken i sommarstugan utan internetuppkoppling,
för att sedan uppdatera din butik när du kommer hem.
Då exempelvis med höstens kollektioner..
Demobutiken var ju fullkomligt horribel (EMÅ) både till utseende och funktion. Surfar man (som jag) med Firefox får man ju inte ens någon meny.
Jag såg också skärmdumpar på administrationsprogrammet. Vad är "order datum", "order nr", "kund nr", "order register", "order typ", "post nr", "post förskott", "order fönster" o.s.v. o.s.v. o.s.v. :e
Skarre skrev:
Demobutiken var ju fullkomligt horribel (EMÅ) både till utseende och funktion. Surfar man (som jag) med Firefox får man ju inte ens någon meny.
Jag såg också skärmdumpar på administrationsprogrammet. Vad är "order datum", "order nr", "kund nr", "order register", "order typ", "post nr", "post förskott", "order fönster" o.s.v. o.s.v. o.s.v. :e
Nja, det handlar väl om vilken upplösning du har på skärmen, jag har själv påpekat detta för killen som jobbar med systemet. Än så länge är detta en "betaversion" som ligger under utveckling. Man kan använda det fullskaligt, men brister i utseende samt grammatik skall förbättras innan lansering. Dock fungerar butiken bra rent praktiskt. Att menyn inte kommer fram är allvarligt (bara Firefox?) och det skall åtgärdas omg...
Angående skärmdumparna, gäller din fråga stavningen eller vad?...Admin.programmet är det som butiksinnehavaren har som verktyg för att hålla koll på inneliggande beställningar, aktuella fakturor, priser, rabatter, erbjudanden..etc..
Kom gärna med mer kritik, både positiv och negativ...Det är mycket välkommet...
Uh, kundkorgen ser lite ful ut måste jag tyvärr säga. Dessutom tog menyn typ tre minuter att ladda, jag ser ingen grafik nowhatsoever och menyn går knappt att klicka på.
Tyvärr ger det inget seriöst intryck.
Det där med menyn håller jag med om, man bör vara ganska exakt med sin pekning på knapparna...
Men att ni får sådana utseenden är mycket märkligt...
När jag kollar ser allting jättebra ut, och menyn tar väl kanske 3 sekunder..Har du fast uppkoppling?..
Jag har ganska snabb uppkoppling, ja. Hade jag suttit på modem hade jag knappast klagat på hastigheten, eller hur? ;)
Det här är en skärmdump från min arbetsstation, när jag lyckades få lite grafik i rutan också. :l
Vi har förövrigt inte stött på dessa problem tidigare...Men bra att ni synar shopen...Mycket tacksamt.! Skall vidarebefordra alla synpunkter till utvecklaren..
Svenska Program skriver så här:
"Jättebra lösning för de som inte har tillgång till avancerade servrar och kunskap i avancerad programmering.
Med Worder webshop kan vem som helst enkelt och snabbt fixa en webshop till sin sida."
Storen skrev:
Vi har förövrigt inte stött på dessa problem tidigare
Har ni aldrig testat sidans kundkorg i upplösningar högre än 1024?
Storen skrev:
Angående skärmdumparna, gäller din fråga stavningen eller vad?
Nja, snarare de oräkneliga särskrivningarna. Jag ska sluta klanka ner på er webshop nu, men gör man reklam för den som du gjorde får man allt räkna med lite kritik. Jobba på, så blir det säkert jättebra.
och menyn tar väl kanske 3 sekunder
Tre sekunder? Vad är det som gör att det tar tre sekunder? Menyn innehåller ju ingenting...
Varför en nedräkning på fem sekunder när man lägger något i kundvagnen?
I menyn kan man ju inte klicka på undervalen, man får ingen hand att klicka med. Jag måste klicka bredvid texten?
"Layouten" går åt pipan. Varför måste man ha en viss upplösning för att det ska se ok ut?
Kassan ser, som tidigare påpekats, hemsk ut.
Vad är det för funktioner programmet har som inte finns i vanliga e-butiker?
Administrationsprogrammet må vara jättebra, men det är det kunden ser som avgör om han vill handla eller inte. Jag skulle inte vilja handla i en sådan webbshop. Det ser helt enkelt inte seriöst ut.
Jag skulle nog vilja säga: Gör om, gör rätt. :)
Mvh
Anders, som sysslat med utveckling av e-handelslösningar sedan 1997
Jag har själv kommenterat flera av ovanstående punkter redan när jag själv testade programmet.. Angående menyn samt väntetider tänkte jag låta bero tills vidare, men jag kan hålla med dig om att utseendet har stor betydelse för om en kund köper eller ej.. En annan nackdel är väl också beställningsfunktionen som är beroende av att användaren har en e-postklient installerad. Finns en hel del som bara har tillgång till hotmail mm..Men detta kan man lösa med enkelt formmail..
Funktionerna i butiken är väl ganska likvärdiga, men då detta konceptet är tänkt att användas av småföretagare utan större kunskaper i data så är administrationspanelen den starka sidan av programmet. Man behöver inte hantera databaser eller utföra komplicerade installationer, man skall enkelt kunna sköta sin butik utan hjälp från konsulter eller betala löpande månadskostnader på exempelvis webbaserade butiker eller webbhotell..I adm.panelen kan man också ändra upplösning på själva webbutiken..
Det är heller inte alla som har fast lina idag, och med adm.panelen kan man sköta sin butik i sin dator "offline" och ladda upp den i ett senare skede.
Priset är väl heller inte bestämt, men kommer väl att hamna en bra bit under likvärdiga system..
Tanken är god, men behöver utvecklas .. :stud