webForumDet fria alternativet

Datorbutiken.com

Småprat

4 svar · 383 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Hello!

Tänkte bara dela dela ut lite ros till datorbutiken.com :)
I mars-april någongång 2003 köpte jag mig en komplett dator från datorbutiken.com i delar oh byggde ihop själv.

Incident 1
Jag hade problem med att installera windows XP på datorn, den ville inte boota någon XP skiva, endast 2000 och övriga OS.
Och jag tillsammans med datorbutiken kom fram till att det var Brännaren som inte bootar, jag skickade ett tack för hjälpen mail och sa att jag kränga en gammal läsare, dagen därpå hade jag 2 mail i inkorgen, ett av dom från supporten på datorbutiken, samt en orderbekräftelse från datorbutiken.
Där dom skickade en CD-Rom till mig helt utan extra kostnad som plåster på såren, i paketet fanns även en T-shrt och lite godis :e

Incident 2
i samband med den här tråden så skickade jag ett mail till supporten, och fråga hurvida TwinMOS garanti gäller på minnen, det visade sig att jag bara hade 1 års garanti, och den garantin gick ut för ett halvår sedan.
Men datorbutiken bad mig göra en returbegäran, så skulle dom skicka ett nytt minne till mig iallafall, trots att garantin gått ut!

Tänkte bara dela med mig av den service jag fått från datorbutiken.com hittills. :) Aldrig blivit dålgt bemött på något sätt från dom.

10-4 over and out

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Vad bra! Jag har aldrig själv haft strul med Datorbutiken. Datorbutiken är bra!

En annan shoppingsajt som INTE har bra kundtjänst är Pixmania.com. Om man har en vara som gått sönder betalar man frakt tur & retur till Frankrike (visserligen får man då en helt ny vara men ändå) och senast fick jag betala ytterliggare 900 kr för en kamera som gått sönder 2 ggr. Jag har lagt ut dryga 3000 kr på en kamera jag aldrig ämnade att lägga ut mer än 2000 kr på. :l

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

m_soderlund skrev:

Vad bra! Jag har aldrig själv haft strul med Datorbutiken. Datorbutiken är bra!

En annan shoppingsajt som INTE har bra kundtjänst är Pixmania.com. Om man har en vara som gått sönder betalar man frakt tur & retur till Frankrike (visserligen får man då en helt ny vara men ändå) och senast fick jag betala ytterliggare 900 kr för en kamera som gått sönder 2 ggr. Jag har lagt ut dryga 3000 kr på en kamera jag aldrig ämnade att lägga ut mer än 2000 kr på. :l

okej, låter inte så frestande, visserligen fick jag betala frakt för minnet till staffanstorp jag med på 115 kronor, men dessa har man rätt att begära utlämnade ifall det visar sig vara ett godkänt garanti ärende. Men eftersom dom varit så bussiga mot mig i samband med minnesbytet trots garantin, så ska jag låta bli att pressa ut 115kr :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Datorbutikens returhantering är bland det sämsta jag har varit med om måste jag säga. Normalt förlopp när det gäller dylika returer är att ny del skickas tillsammans med returfraktsedel så man slipper ligga ute med pengar pga att deras produkter inte håller måttet.

Medlem sedan maj 20012 812 inlägg

Jag köpte en HP PhotoSmart på Pixmania.com och när den gick sönder så ringde jag HP i Sverige och de skickade en ny med bud och tog den gammla med sig.

Kostade inte en krona och hade en ny kamera efter 2 dagar efter den gått sönder. Tack HP.

Sedan håller jag med om att Datorbutiken rockar (just nu iallafall) skulle ha tag i en spdif-modul för mitt moderkort så jag kunde koppla in en optiskkabel mellan datorn och stereon. Innen annan butik som jag kollat på/hört efter med hade eller kunde ta hem denna modul, men datorbutiken hade det i sitt sortiment (hade missat det helt så deras site kanske inte är så användarvänlig :)) vilket supporten påpekade för mig när jag undrade om de kunde ta hem en sådan. Stor plus för brett sortiment hos datorbutiken och ett stort minus för mig som inte kan läsa på hemsidor, fick våndas i en hel vecka.. :(

- Magnus

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)