webForumDet fria alternativet

bansagi.se - något att ha?

Småprat

6 svar · 605 visningar · startad av Kef2005.2

Medlem sedan juli 200427 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag undrar om det finns personer här som ligger hos Bansagi.se ? Mitt första intryck av webbhotellet är väl sådär då jag mailade lite frågor igår som ej blivit besvarde ännu (+ 26 tim)...Mailade idag igen, så jag får se hur länge det tar innan jag får svar!

En sak till, ligger verkligen servrarna i sverige?
Såhär står det på sidan:

"Från Östersund till Atlanta
Exempel på leverantörer runt om i världen är allt från Song Networks data- och teleoperatör i Sverige till GNAX serverhall i USA . I Sverige är vi kopplade till Song Networks och Sprintlinks nät med många olika vägar ut för att lastbalansera trafiken, men huvudnoden från Österund till Stockholm är på 10 Gbit/s i full kapacitet"

Gjorde en sökning, och enligt den så är dom i sverige...

Medlem sedan apr. 200497 inlägg

Re: bansagi.se - något att ha?

Kef2005.2 skrev:

Hej!

Jag undrar om det finns personer här som ligger hos Bansagi.se ? Mitt första intryck av webbhotellet är väl sådär då jag mailade lite frågor igår som ej blivit besvarde ännu (+ 26 tim)...Mailade idag igen, så jag får se hur länge det tar innan jag får svar!

En sak till, ligger verkligen servrarna i sverige?
Såhär står det på sidan:

"Från Östersund till Atlanta
Exempel på leverantörer runt om i världen är allt från Song Networks data- och teleoperatör i Sverige till GNAX serverhall i USA . I Sverige är vi kopplade till Song Networks och Sprintlinks nät med många olika vägar ut för att lastbalansera trafiken, men huvudnoden från Österund till Stockholm är på 10 Gbit/s i full kapacitet"

Gjorde en sökning, och enligt den så är dom i sverige...

Hej!

Vad dåligt att ni inte blivit besvarade, vilket jag inte förstår varför. Alla e-post vi får besvaras naturligtvis, och vad jag kan se just nu finns det inget obesvarat liggande, så vi har tydligen inte fått era e-post. Skicka mig ett PM så får ni en annan e-postadress ni kan testa att skicka ert e-post till, så får vi se om det funkar.

Vi har servrar i Sverige och i USA. Som standard hamnar alla kunder i Sverige, men vid förfrågan så kan man få sitt konto placerad på en server i Atlanta, USA.

Som sagt, beklagar att ni inte fått svar på era e-post men kontakta mig via PM så löser vi det!

Trevlig eftermiddag! :)

Du har PM!

Ingen som har erfarenheter av Bansagi?

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Skulle inte välja ett webbhotell utan telefonsupport och som bara funnits i lite drygt ett halvår.

Medlem sedan apr. 200497 inlägg

Wiberg skrev:

Skulle inte välja ett webbhotell utan telefonsupport och som bara funnits i lite drygt ett halvår.

Anledningen till att vi inte har telefonsupport är för att det helt enkelt inte behövs. Vi sköter all support via e-post vilket funkar utmärkt. Nu kanske det är konstigt att jag säger så när Kef2005.2 råkat ut för att e-post inte alls funkar utmärkt, men tekniken är långt ifrån hundraprocentigt, även när det kommer till teleteknik.

Angående att vi endast funnits i ett halvår - någon gång måste man väl börja. :)

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Klart man måste börja nån gång. Men eftersom det finns många andra bra alternativ som hunnit "komma in" i branchen så skulle jag välja något av dem före er. Men det är ju bara jag... :)

Angånende telefonsupport så står min åsikt fast.

340 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
206 ms — ändringar (db)