Ok, bra. Kommer ju kunna uppdatera till telia8000 på torsdag så ja vill ju helst inte betala en engångsavgit igen.
FÖr ja skaffade telia2000 för en månad sen typ.
Där jag bor lanserades 8000-tjänsten dagen efter att jag beställt 2000, vilket ledde till att jag uppgraderade redan nån dag efter att 2000-tjänsten levererats.
Han som tog emot min uppgraderingsbeställning påpekade att det skulle kosta 300 kr, vilket visade sig vara felaktigt då fakturan inte hade någon sådan avgift. När jag ringde upp verifierade kundtjänsten att jag inte behövde betala i och med att uppgraderingen hade skett så snart. Om den gränsen är en dag, en vecka eller en månad har jag dock ingen aning om.
Jag ringde idag och kollade status på min beställning, frågade samtidigt om det gick att uppdatera, och de va inga problems, samma leveransdatum , 6mbit mer, inga kostnader (då jag inte fått 2mbit än)
En fråga till, dom sa att ja kommer få telia8000 under torsdagen, men hur märker man det. Måste man göra någe spec, typ stänga av modemet eller nått. Eller ändras det bara-?
När jag uppgraderade sa de att förändringen skulle träda i kraft om 4-5 timmar. Inom några minuter efter att jag lagt på telefonluren blev jag urloggad, när jag loggade in igen hade jag 8000-tjänsten.
Har väntat idag också. Ringde Telia och frågade om det kom igång under dagen. De svarade att de hade systemfel och jag kanske kunde få uppgraderingen i morgon...
Har väntat idag också. Ringde Telia och frågade om det kom igång under dagen. De svarade att de hade systemfel och jag kanske kunde få uppgraderingen i morgon...
ahhh, Verkar som det blir så för mig med. Har inte fått det än och dom lär ju inte fixa det under kvällen. :(
Nu har vi byggt ut Telia Bredband 8000 så att möjligheten att surfa riktigt snabbt finns i alla Sveriges 290 kommuner. Har du ett annat bredbandsabonnemang från Telia och vill kunna surfa snabbare? Fram till 31 augusti bjuder vi på uppgraderingen till Telia Bredband 8000 (ord. pris 300 kr.) För att uppgradera, ring Kundtjänst 90200.
Hur fungerar det med bindningstider när man byter mellan Telias olika abonnemang? Jag har fortfarande 6 månader kvar på mitt 0,5 MB abonnemang (från Telia). Lägger det på ytterligare 12 månader, från och med nu eller från när mitt 0,5 går ut? Man vill ju gärna inte binda upp sig hur länge som helst. Nån som vet hur det funkar?
Uppgradera nu!
Har du ett annat bredbandsabonnemang från Telia och vill kunna surfa snabbare? Fram till 31 augusti bjuder vi på uppgraderingen till Telia Bredband 8000 (ord. pris 300 kr.)För att uppgradera, ring Kundtjänst 90200.
>>Icebreaker Mest troligt att det läggs på 12 månader
Hur fungerar det med bindningstider när man byter mellan Telias olika abonnemang? Jag har fortfarande 6 månader kvar på mitt 0,5 MB abonnemang (från Telia). Lägger det på ytterligare 12 månader, från och med nu eller från när mitt 0,5 går ut? Man vill ju gärna inte binda upp sig hur länge som helst. Nån som vet hur det funkar?
Vad jag hört från andra som uppgraderat får man ingen längre bindningstid, men fråga för säkerhets skull.
Dom som bor runt omkring mig kan få den nya 8mbits tjänsten men inte jag eftersom det står att jag kan få upp till 2mbíts på förlängd lina vad det nu betyder?
Så var det också när 2mbits tjänsten kom.- Jag kunde inte få det pga jag hade förlängd lina. Men vips nu när 8mbits kommer för dom runtomkring så kan jag få 2mbits. Vad är det för tekniskt problem som hindrar att jag inte kan få 8mbits tjänsten?
269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849