Jag har BBB och är nöjd. Om det hindrar användning av PBX har jag ingen aning om eftersom jag inte vet vad PBX är, men det finns det säkert ngn annan som kan svara på.
När jag skaffade BBB IP-tel så kunde man välja att behålla sitt gamla nummer mot en avgift på 495:-
Skulle tro att det gäller även idag men kolla för säkerhets skull på deras hemsida.
Den största nackdelen med IP-telefoni är att om man skulle vilja byta tillbaka måste man öppna ett helt nytt abonemang hos Telia och betala kostnaden för ett nytt abonemang som är 975:-.
Har läst i trådarna här på wF om IP-telefoni då det nu blivit aktuellt för mej. Jag kommer att flytta till en lya som är ansluten till BBB. Kommer att skaffa deras 10Mbit-tjänst utan att tveka men när det gäller deras ip-telefoni så har jag funderat lite längre. Jag vill ju väldigt gärna leka en del och vad jag har läst så är detta problem om man har BBB. Dvs, boxen man får låna av dom hindrar användning av egen PBX?
Ni som har IP-telefoni, vilken operatör har ni? Är ni nöjda med den? Om ni vet, har ni möjlighet att använda en egen PBX med den operatören? Om man med BBB får behålla sitt gamla nummer så är det ett plus. Digisip har slut på nummer för tillfället (!), vet inte när dom tar emot nya kunder.