Jag har vaga planer på en rent personlig hemsida ihopsnickrad i PHP, gärna med databasanslutning. (Huvudsakligen för att verkligen grundligt lära mig även den delen av PHP, men också för att man kan hitta på kul saker då... ) Hursomhelst långt ifrån ett kommersiellt projekt och sannolikt utan något större behov av bandvidd. Men... på min hemsida på Telia kan inga php (eller andra skript) köras, och mina tämligen inkompetenta sökningar på webben har lett till alla möjliga sidor med fritt hit och fritt dit, men alla utan PHP.
Är det någon som har ett tips om hur man hittar en "host" som tillåter PHP-skript? Det behöver inte vara en gratisplats - börjar misstänka att det utbudet är synnerligen dåligt - men det får inte vara hur dyrt som helst.
Skulle inte förvåna mig om det här är fel forum... men det gäller ju allt med PHP, så... Det kan höra till ett flertal ställen tycker jag, så jag chansar på detta. :r
Även om sidan inte har så höga krav på sig så rekommenderar jag att välja ett seriöst webbhotell av den enkla anledningen att det ofta lönar sig i längden, mindre krångel och så vidare. Ofta behöver det inte kosta mer än en femhundring per år för ett bra svenskt hotell om du inte förbrukar särskilt mycket utrymme och bandbredd.
Aleborgs lösningar, som Rikard nämner, passar dig säkert utmärkt.
/r Eller prata med tydal som verkar vara en vänlig man. :bire
Även om sidan inte har så höga krav på sig så rekommenderar jag att välja ett seriöst webbhotell av den enkla anledningen att det ofta lönar sig i längden, mindre krångel och så vidare. Ofta behöver det inte kosta mer än en femhundring per år för ett bra svenskt hotell om du inte förbrukar särskilt mycket utrymme och bandbredd.
Aleborgs lösningar, som Rikard nämner, passar dig säkert utmärkt.
/r Eller prata med tydal som verkar vara en vänlig man. :bire
Jag hoppas du inte syftar på Gate9 när du menar att det lönar sig att betala lite mer. Jag har kört Gate9 nu i ett par månder och det är helt klart det bästa webbhotellet jag kört, det enda som varit i samma klass är väl i så fall Aleborg. ;)
Ska man vara kort är Gate9 utan tvekan bästa webbhotellet just nu, riktigt bra priser och man får bra support, enorm fart osv..
Aleborg är knappt jämförbart, deras priser är ett skämt jämfört med Gate9, och kvaliteten är inte sämre på Gate9 inte, snarare tvärtom..
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849