webForumDet fria alternativet

phpAdsNew

PHP

5 svar · 276 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

Finns det någon här som använder phpAdsNew?

Lyssnar gärna på vad ni har för erfarenheter av det, hur det fungerar prestandamässigt mm.

Jag har för avsikt att använda mig av det, men funderar lite på om det kan vara lite overkill. Vi har i nuläget inte så mycket annonser men räknar med att öka ganska fort så det kanske är lika bra att köra på det från början?

Som sagt, vore intressant att höra era erfarenheter av det.

Är inte säker på att detta hör hemma i I&W så moderator för gärna göra sin grej om det passar bättre i PHP....

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag använder mig av det, jag hade sökt efter ett system då jag såg detta. Jag tappade hakan, otroooligt effektivt och enkelt att använda, man kan låta annonsören få login så att den kan kolla statistik och så.

Funktionerna är enormt bra, särskilt när man har flera sidor, lätt att se statistik, click-rate, helt kanon helt enkelt!
Lika bra att du kör från början tycker jag, skadar inte.

Kör på det, enkelt men med alla funktioner man kan tänkas vilja ha som man inte behöver gå igenom om man inte vill.

5/5 ger jag det i betyg.

Tackar, det låter lovande!
Har du någon uppfattning om hur mycket prestanda det tar? Jag har hört om vissa som säger att den pressar servern ganska rejält efter ett tags användning.

Japp har också hört det, men har faktiskt ingen aning.
Ligger på webbhotell så jag märker ju inte av det, och än har ingen varit på mig...

Så det vet jag inte tyvärr.

/r länkar till en diskussion av det på Webmaster Network:
http://www.webmasternetwork.se/f9t2549.html

Du ligger på en delad server alltså?
Jag kör på en dedikerad Celeron 2.2 ghz med 256 mb ram.

Det var lite olika besked i tråden du länkade men jag ska nog köra på phpadsnew hursomhelst.

Ja för tillfället ligger jag på delad server.
Det ska nog inte vara några problem för dig ändå!

Lycka till!

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)