Är det inte dåligt av leverantören att de inte kan stoppa spam till sina kunder?
Jag tycker man som kund borde kunna ringa till dem säga vilka adresser som man vill stoppa och på så vis når epostmeddelanden aldrig deras server heller?
Är det någon som vet, borde inte det gå eller har tekniken inte kommit så långt?
Om detta skulle gå, så skulle man aldrig behöva ha en Spamkillerprogram!
Jag tycker man som kund borde kunna ringa till dem säga vilka adresser som man vill stoppa och på så vis når epostmeddelanden aldrig deras server heller?
Ja, men de skulle ju kunna ha en standard installerad på sin server som gäller för alla kunder och vill man lägga till någon mer adress som man vill stoppa så kan man logga in på deras portal i så fall och välja dem man vill stoppa!
Är inte detta en bra idé, kan vill inte vara omöljligt?
Sen så skulle jag nog själv vilja ha ett bra bredbandsbolag och inte något företag som måste lägga pengarna på att ta emot telefonsamtal för att spärra spam...
Själv så får jag inte ett enda spam (Kankse dropar in något ibland, Max 1 per månad) och då har jag ca 10 email som jag använder regelbundet...
Så det går antagligen att skydda sig rätt så bra mot spam...
Så om någon kund anser att en adress sprider spam så är det bara att lägga till den adressen så slipper samtliga kunder få post från den adressen? Hur många minuter tror du att det skulle ta innan en sån sak missbrukades?
Så om någon kund anser att en adress sprider spam så är det bara att lägga till den adressen så slipper samtliga kunder få post från den adressen? Hur många minuter tror du att det skulle ta innan en sån sak missbrukades?
Nej Sir Peter!
Du förstår fel! Lägger jag till en adress som jag vill stoppa så gäller det bara min användare alla andra kunder drabbas inte!
Är det någon som vet, borde inte det gå eller har tekniken inte kommit så långt?
Nej, givetvis är det så att tekniken inte har kommit så långt. Vi kan landa på andra planeter, klyva atomer, klona livsformer och tillverka antimateria, men Bredbandsbolaget kan inte stoppa ett par enkla mail. :OO
Är det inte dåligt av Posten att de inte kan stoppa oönskade brev till sina kunder? Jag tycker att man som kund borde kunna ringa till dem och säga vilka adresser man vill stoppa och på så vis når aldrig breven deras brevbärare heller?
Om detta skulle gå och någon från Posten läser det här skulle jag personligen börja med att stoppa nedanstående adresser:
Problemet är att adresserna ofta ser ut så som dryden beskrev. Dessutom är det givetvis falska adresser som spammet kommer från. Och självklart byter de ständigt avsändaradresser. Det är helt enkelt oerhört svårt att stoppa spam på det viset.
Mitt tips för att stoppa spam, är att vara så restriktiv som möjligt med var man sprider sin mailadress. Det löser inte problemet helt. Jag drabbas i alla fall av spam. Men jag får åtminstone inte de enorma mängder spam som andra hävdar att de får, så någon nytta antar jag att min princip gör.
Re: Re: Bredbandsbolagets uppgift att stoppa SPAM!!
tydal skrev:
Är det inte dåligt av Posten att de inte kan stoppa oönskade brev till sina kunder? Jag tycker att man som kund borde kunna ringa till dem och säga vilka adresser man vill stoppa och på så vis når aldrig breven deras brevbärare heller?
Om detta skulle gå och någon från Posten läser det här skulle jag personligen börja med att stoppa nedanstående adresser:
Skatteverket
721 50 VÄSTERÅS
Radiotjänst i Kiruna AB
981 80 KIRUNA
CSN
851 82 Sundsvall
Hahahaha! :birp
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25