webForumDet fria alternativet

http://www.pentry.se

Webbhotell & domäner

12 svar · 791 visningar · startad av smurja

Medlem sedan juni 2000630 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Hade tänkt att registrera en domänadress och funderar på att samtidigt teckna mig för grundpaketet på http://www.pentry.se

Är det någon som har erfarenhet eller har hört något om ovanstående. Är servicen bra, betalningarna funkar fint, servern ligger uppe jämnt etc? Är tacksam för snabbt svar!

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Om vi nu samlar alla inlägg som folk skrivit om obeg. överföring, sammanfattar dessa och sedan sammanfattar sammanfattningen så blir det något i stil med det lilla ord på fyra bokstäver nedan:

Skit

Innan du hinner bli grundlurad á la webb-hotellet.com och b-one så är det bäst att du letar efter något vettigare. :)
Något som jag själv inte har någon erfarenhet av, men som brukar rekommenderas här, är aleborg.

Jag förväntar mig inte att få en massa besök på sidan, så det är nog inget större problem. Har varit inne på aleborg, men priset avgör. Vill inte betala över 700 för domän och webhotell och då blir alternativen inte så många längre är jag rädd..

Hemsida.net då?

r) Glömde att deras domäner är lite väl dyra... :p

Jag kommer inte ens in på hemsida.net så det bådar ju inte vidare gott.

Medlem sedan jan. 200357 inlägg

illa där med hemsida.net

jag kan tipsa om bansagi.se
just nu bjuder dom på en domän vid registering av konto.

Medlem sedan maj 2004151 inlägg

Tycker i och för sig att dom är dyra...

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Jag verkar vara den enda som är nöjd med b-one... :(

Medlem sedan jan. 200357 inlägg

fiddler skrev:

jag har hört att många är missnöjda med b-one men om du e nöjd så bry dig inte om vad som sägs.

Medlem sedan apr. 200497 inlägg

Re: http://www.pentry.se

smurja skrev:

Hejsan!

Hade tänkt att registrera en domänadress och funderar på att samtidigt teckna mig för grundpaketet på http://www.pentry.se

Är det någon som har erfarenhet eller har hört något om ovanstående. Är servicen bra, betalningarna funkar fint, servern ligger uppe jämnt etc? Är tacksam för snabbt svar!

Jag mailade dem för tre dagar sedan och har fortfarande inte fått svar, och det är jag tydligen inte ensam om. :l

Okej då, jag uttrycker det såhär:
Pentry.se är nog ungefär lika användbara som geocities.com... :p
Varför? Jo,

1. Obeg. trafik.
  2. Folk verkar inte få svar på sina mail.
  3. Sidan är kodad ungefär som jag kodade när jag just lärde mig HTML.
  4. Sidan är segladdad.
  5. De billiga priserna för webbhotellet.
  6. De dyra priserna för domänerna.
  7. Dåligt språkbruk.

Dessutom uppdateras sidan dåligt:

Deras FAQ skrev:

Fråga:
Kan man ha ASP skript på eran server?
Svar:
Vi har för tillfället inte stöd för ASP. Inom en snar framtid så planerar vi att inplantera detta på våran server. Våra förhoppningar ligger på det första kvartalet av det nya året (2004).

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

fiddler skrev:

Jag e nöjd med b-one.net och kan desutom passa på att rekomendera det...Har aldrig haft något problem hittils iallafall, och hoppas inte få det i fortsättningen heller.

Det enda som jag saknar e Accees stöd...

Medlem sedan maj 2004325 inlägg

Vi innehar F-skattebevis vilket gör oss skyldiga till att lämna riktiga uppgifter om våran ekonomi till RSV

Öh, RSV finns inte längre (har blivit Skatteverket) och ska man inte lämna riktiga uppgifter andå?

Pentry Webbservice byter leverantör för .se domäner, vilket kommer resultera i snabbare registreringar.

Kan man byta jag trodde nic var dom ända som levererade .se domäner?
Killen som har det verkar vara runt 20 och har köper sina tjänster från www.ev1servers.net
bra att veta.

Angånde trafiken så är det bara att läsa villkoren

§ 7 Trafik
7.1 Kunden har tillgång till obegränsad trafik till och från webbplatsen, ifall detta missbrukas kan Pentry stänga av berört konto, dock inte utan att ha kontaktat kunden.
7.2 Ifall kunden använder mer än 10 GB per månad så kan Pentry komma att sätta en gräns för trafiken. Dock aldrig mindre än 10 GB per månad.
7.3 Om kunden använder mer än 10 GB per månad i trafik och till övrigt följer avtalet så har Pentry rätten att ta ut en avgift för överstigande trafik. Detta efter att kunden har kontaktats. Priserna för detta kan du se på våran hemsida.

Till sist komihåg att du får det du betalar för (vilket inte alltid är något bra).

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)