webForumDet fria alternativet

ComHem ökar och minskar takten!

Bredband & telefoni

16 svar · 804 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Först såg jag nyheten på IDG.se, sedan såg jag den hos ComHem själva och sedan ringde jag och beställde den. Vid midnatt bör jag, om allt har gått rätt till, sitta med 8Mbit/s ner och 1Mbit/s upp, allt för 445:-/månad.
De lanserar också en 128Kbit-tjänst för 169:-/månad.

» ComHem rapporterar själva om nyheterna.
» IDG.se rapporterar om nya tjänsterna.

Det som krävs för tjänsten är ComHems nyare Motorola-modem och det måste tydligen vara den svarta modellen av dessa också (enligt kundtjänsten finns det en ljusgrå modell och då blir man, enligt honom, tvungen att byta). Nu hoppas jag att det fungerar utan problem och inte som sist gång. :OO

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

Japp... beställt redan.. :birp

Får ett svart i utbyte mot mitt 'vita'.

Jag beställde det tidigare idag så förhoppningsvis så rullar det kring midnatt.

Fasen, jag har gått emot mig själv lite eftersom jag sagt att jag inte ska vara så hastighetsfixerad. Nu får jag väl ändra mig till "nyttja det som nyttjas kan". :OO

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

BBB kopparlösning på ca 12Mbps ner & 9Mbps upp för 399:- sitter jag & inväntar iaf! :e

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Japp har också läst detta :)
Jag tänker inte drabbas av hastighetsnoja, så jag beställer inte ;)
Känner att ja just nu inte nån nytta av 8mbit, duger gott och väl med 1mbit ett tag till! :D

Jag ska köra en testperiod tänkte jag. Märker jag att jag inte drar nytta av tjänsten så blir det att nedgradera sig till 2Mbit igen. Byta från ComHem tänker jag nog inte göra med tanke på att jag siktar på att få dem som helhetsleverantör av Internet, digital-TV och den kommande telefonitjänsten.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Bire skrev:

BBB kopparlösning på ca 12Mbps ner & 9Mbps upp för 399:- sitter jag & inväntar iaf! :e

Har också tipsat mina föräldrar om detta... :e
Du får gärna rapportera hur det fungerar, när du vet.. ;)

Medlem sedan maj 2003924 inlägg

Bire skrev:

Väntar oxå har gjort beställning.
Me npå BBB hemsida så funkar det inte för mig att kolla
när det kommer.

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Bire skrev:

Seeegt.. Tar ju nästan 8 minuter för en långfilm :P :OO

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Trist bara att det är så poppis med assymetriska uppkopplingar. Det hade varit roligare med 4 Mbit i båda riktningarna istället för 8/1.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Vimp skrev:

Bire skrev:

Seeegt.. Tar ju nästan 8 minuter för en långfilm :P :OO

Ja & än längre med DVD-R ;)

Sådär. Då rullade tjänsten och allt verkar fungera korrekt. Det krävdes både omstart av modem och att plugga ur kabeln ur väggen.

Typiskt comhem att lova saker dom inte kan hålla.
"ditt nya super-duper-jätte-snabba internet kommer att kopplas in
under morgondagen"... I helvete heller. Förbannade amatörer.

Japp... Nu går det fort...

härifrån >------------------------->till >---------------------------->hit bort... jätte fort!

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag kunde inte behärska mig :r
Så jag ringde och uppgradera i vilket fall som helst :r

(95kr+ i månaden)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har också beställt detta då det är den ända ISP än så länge som erbjuder denna hastighet. Helst skulle ja nog inte vilja ha combort egentligen :p

Jo, jag har också varit kritisk till ComHem många gånger, framförallt supporten som fortfarande inte håller måttet. Överlag är jag ändå mycket nöjd med deras tjänster som jag köper (digital-TV och Internet) så därför ser jag heller ingen anledning till att ens titta på anda alternativ. ComHem är stabilt för min del.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)