webForumDet fria alternativet

Graffiti sida!

Småprat

8 svar · 587 visningar · startad av magnusfernstrom

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg
Frågan#1

Jag söker en graffiti sida där man klickar på olika stationer för att se målningar.

Kommer inte ihåg vilken adress det var!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tråden flyttas från Caféet.

:(
Trodde jag hade fått ett svar...
Sorry om jag postade fel!

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jadu. Jag vet inte exakt vilken sida du söker men här är en länk till en förövrigt bra sida om graffiti. Intervjuer, Media, bilder. mm.

http://www.capitalsthlm.com
http://www.graffiti.org/eyegasm/

Den sistnämnda e typ bara bilder på rull (tåg)
kanske är tillnån hjälp iaf :D

Annars om du vill se live så är Gärdet och Universitetet nymålade inatt, men det ska tydligen inte vara något speciellt. Inte direkt Färg spektakel som livar upp stämningen. Snarare Krom.

S:t Eriksplan var målat igår, vet ej om det blivit sanerat ännu! Målat av ERIR en av stockholms uppåtstickare vad gäller måla stationer. samt en HGNCREW.
plus en massa andra målningar.

Danderydssjukhus. I körriktning mot T-centralen längst bak där sista vaknen stannar. Där har Oiks, Nok, och Wild kört, dem fick tydligen problem med väktare då målningarna endast var fyllda och saknade lines, bakgrund seconds highlights och alla möjliga saker =)

Hmmm, trevligt med en graffiti intresserad här på forumet.
Jag sökte bilder från stationer för jag villa ha från Urliksdals station. Mitt gamla område, kul och se lite grejer därifrån. Såg bl.a. en målning där jag ser mitt klotter brevid (OBS, detta var i ett övergivet gammalt område vid en stenkross typ, jag är ingen vandal, jag målar, men "klottrar" brevid min målning med den sista färgen).

Shit asså, det finns många nya målare nu för tiden. Men tiden då VIMOAN, NUG och dom där grabbarna va riktigt aktiva va bäst.
Dom har jag växt upp me, kommer ihåg hur morsan brukade säga till mig när hon hade sett en VIMOAS eller NUG tag. Jag älskade dom två.

Hmm,väktarna börjar komma mer och mer.
Jag har blivit tagen en gång men han va skit snäll. Men han va snut, ingen väktare. Han va inte ens i tjänst och kom CYKLANDES!!! Jävla otur, först trodde jag bara att han ville skrämmas men sen så visade han mig sin POLIS pike-tröja.
Men han snacka me mig om att ja inte skulle göra de, ja va lite skraj fan haha. Men som sagt, tur att det inte va väktare, då hade jag väl åkt på stryk. Men som sagt, det är ett område som mer eller mindre är till för att måla på. Så han tog mig inte, han hade gjort det om jag hade sprungit, men han sa att han trodde ja va bra, för ja stannade o snacka o så hehe.

Vilka målare gillar du M.Cheragi?

VIM (Vandals in motion) Moa (monsters of art) har juhe betytt en en del, Sen har juhe föredetta Arsle numera Fher betytt en hel del också. Rilo och Hook är "kända" men om jag ska vara ärlig så tycker jag inte de ger så mkt dem håller sig enformigt, samma stil. allt från de är likadant! Puppet och Circle och Reson har sett sina dagar i rampljuset de satsade mycket kvalitet på sina målningar och det var inte bara letters även väl utvecklade charachers mm så de ser jag upp till... Bingo som förövrigt flyttade till Australien och blev på kört av ett tåg, samt Olaf som stannade i sverige och blev påkört av ett tåg var också grymma. Såg förövrigt en 7dc målning av olaf på en byggvagn, den var målad -97 och hade inte blitt sanerad än. The Hollas, gillar jag, ett crew beståendes av en del kompisar som är aktiva, men har börjat sakta in för att satsa klart på skolan, men de har målat en del stationer och tåg medmera.

Den här listan kan bli vääääldigt lång, i stora drag, så gillar jag det mesta, så länge man inte använder sig utav Chrome, tycker det är lite uttjatat =)

Okej ulriksdal pendeln antar jag då? jag är inte så insatt i pendellinjen, det räcker med tunnelbanan :)

Yepp! Ulriksdal pendel station!
Det är mycket klotter och graffiti där faktist, mer än vad man tror.
Kul och glida runt o kolla...

okej okej. dessvärre har jag inte nån sida men pendeln linjer på lager... men däremot

T-Centralen lirad, röda linjen, uppgång mot plattan dvs. högra sidan.

OIKS - typ den enda färdigmålade målningen
ERIR - Grå, svarta lines
*NÅGOT* - såg inte vad det stog, inte ens halvklar.., det lär blivit knas eftersom han hade skrivit knas brevid målningen.

Men jag hittade sidan nu :)

https://www.m-line.tk

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)