Gratis sökmotor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haider
    Medlem
    • 2003-01-12
    • 988

Gratis sökmotor

Hej

Kan någon tipsa om en gratis sökmotor, gärna med dessa två egenskaper

1. Möjlighet att visa bilder i samband med sökresultat, kanske en ikon eller liknande, som anges som en custom-meta tag?
    2. Custom metataggar, dels för att kanske ange sidans bild (se ovan) dels kanske för att ge andra beskrivningar än de klassiska description o keywords

Har letat o letat. Hittade ett ställe, men då var det en inlänkning snarare att installera en sökmotor på servern.

Har någon nåt förslag?
    Mvh
    Haider
  • Peeer
    Medlem
    • 2002-03-29
    • 5362

Flyttas från PHP!
    -

Comment

• The_Hulk
      Medlem
      • 2003-06-25
      • 1937

Kanske inte vad du sökte men har du testat att använda Google på din sida?
      Tror dock att den först måste indexa din sida för att det ska fungera.

Comment

• haider
        Medlem
        • 2003-01-12
        • 988

Nah, tänkte mig nåt mer proffsigt

Får klara mig utan tills vidare, så kanske jag hittar nån programmerare som jag kan betala för att göra det.

får se när det blir
        Mvh
        Haider

Comment

• spango
          Medlem
          • 2000-06-02
          • 6147

Det är många företag som använder Google som sökmotor för sina företagshemsidor. Det är inget oproffsigt med det, det är smart, eftersom informationssökning av det här slaget är ett ruskigt komplicerat ämne, och Google är en jävligt bra sökmotor.

Hursomhelst, om du fortfarande verkligen vill köra en egen sökmotor kan du kolla exempelvis länkarna under Open source site-search engines. ht://Dig är hyfsat vanlig men inte vidare bra, imo.
          Vissa dagar är man asfalten, andra dagar är man ångvälten.
          Vissa dagar är man myggan, andra dagar är man vindrutan.

XML är som våld; löser det inte ens problem betyder det att man använder för lite.

Comment

• haider
            Medlem
            • 2003-01-12
            • 988

Håller med dig
            Jag hoppades på att hitta nån som jag kunde anlita för att göra en sökmotor som även visar bildikoner.

Motorn är till en sida som säljer prylar, så besökarna kan se en ikon på prylen under sökningen.

Google skulle gå, men troligen är det proffsigare med ikon.
            Mvh
            Haider

Comment

Working...