Hejsan!
Jag håller på att skapa en egen webbrowser i Delphi och göra programet i Borland Delphi 7.0, men har stött på några trösklar. Jag är nybörjare på Delphi. Har dock lite kunskaper inom C. :)
Det är några saker som jag undrar:
1. Hur gör man en s.k. välkomstruta i Delphi. I denna ruta ska det typ stå namnet på programet och en lite bild kanske. Sen ska den försvinna efter kanske 3 sekunder. Hur gör man detta?
2. En liknande sak som ovan som jag söker svar på är hur man tex gör ett Options-fönster. När man klickar på en knapp så ska ett Optionsfönster ploppa upp. Hur göra man detta och hur gör man så inställningarna man har angivit i det nya fönstret spars så de används i det nya!?
3. Min sista fråga är nog den knepigaste. Jag undrar hur/om man kan ändra fönstret på min webbrowser. Alltså att den ahr tex rundare former och inte den vanliga tråkiga windowslayouten. Vet att detta går att göra med C++. En kompis e programerare och använder c++ och han snacka nått om att man lixsom byter ut bilderna i kanterna, botten och toppen. Går detta att göra med Delphi och isåfall huurr... vore astufft! =) Som exempel kan ni kolla på tex MSNs browser som har gjort så ungefär som jag vill..
Otroligt tacksam för svar på vilken av dessa frågor för har helt kört fast.
Tänk på att jag e nybörjare! :OO