Hejsan!
Fick nyligen en fil skickad till mej över MSN, med filändelsen .src när jag öppnade filen så skrevs ett inlägg till alla på MSN "Jag vill ha sex med dig" okej kanske inte så moget :P men jag försökte öpnna filen.. höger klickade jag på den, fick jag upp "konfigurera" , "testa" , "instalera" sen när jag öpnnade den genom notepad bara för skojjs skull vare massa konstiga tecken som inte var så vettiga.. samma sak när jag öpnnade den med hex editor.. jag hittade en del kod stycken som jag tydde på Vsual Basic, men jag hittade aldrig stycken "Vill du ha sex med mig" eller nått sånt.
nån som vet hur man kan öppna och editera filen? eller om det inte går eftersom den är kompilerad..
MVH
Tänkte bifoga filen.. men det fick man inte.. =)
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Hmm. Jag förstår inte varför folk fortfarande öppnar filer med sådana ändelser, dock klarnar det varför idiotvirus verkar kunna härja fritt på internet.
Tänkte bifoga filen.. men det fick man inte.. =)
Tacka f*n för det.
hehe jag hade faktiskt skrivit en varnings text ;) att man inte ska öppna den :D
men hur kan man redigera en sån fil?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Två ganska elementära tips (till nästa gång):
1. Ställ frågan i "Programmering övrigt" eftersom det inte handlar specifikt om Visual Basic.
2. Låt bli att tala om att det handlar om ett virus/trojan som du vill modifiera och sprida vidare (?). Ställ frågan rent allmänt istället.
Man kan inte redigera en sådan fil eftersom det är komplierad maskinkod.
Det bästa du kan få är assembler-kod
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg .scr är en körbar fil (.exe) men MS har bestämt att skärmsläckare skall ha extension .scr istället för .exe.
okej tack för alla svar! har nu löst mitt problem, det var så enkelt att man bara behövde byta namn på filen till det man ville att den skulle skriva (y)
Tack för alla svar!
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Flyttas från Visual Basic.
Mvh