Hittade fältet Icon, i form-delen i Delphi. Detta gjorde att mitt program fick en ikon. Dock var denna ikon endast i programmet. Hur gör jag för att samma ikon skall visas vid .exe-filen och när programmet är minimerat?
tack
Andreas
5 svar · 336 visningar · startad av AG
Hittade fältet Icon, i form-delen i Delphi. Detta gjorde att mitt program fick en ikon. Dock var denna ikon endast i programmet. Hur gör jag för att samma ikon skall visas vid .exe-filen och när programmet är minimerat?
tack
Andreas
Project -> Options -> Application
Fungerar kanon tack.
Är det något annat i den fliken som underlättar, som kan vara av värde för en nybörjare?
Andreas
Tja du kan skriva in lite info om programmet. Versionsnummer, skapare mm. Man kan oxå välja om debug info ska finnas med i .exe filen eller ej. Det gör ingen skillnad i storlek för mig dock.
Den info man skriver om programmet, kan man enkelt få den visad i typ en popup-ruta, som många program brukar innehålla?
Andreas
Vet inte säkert vad du menar men man kan luska fram versionnummer och diverse annan info om programfiler. Kan tyvärr inte ge ett exempel på rak men titta i hjälpen så hittar du nog.